استاندار قزوین از افتتاح 926 پروژه طی دهه فجر در استان خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها، برای یک هزار و 808 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی درنشست خبری با خبرنگاران استان قزوین به مناسبت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: در دهه فجر 926 پروژه با یک میلیارد و 57 میلیون تومان اعتبار و اشتغال‌زایی یک هزار و 808 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میانگین زمان اجرای پروژه‌ها را 9 ماه ذکر کرد و افزود: در امور زیربنایی و عمرانی 682 پروژه با 312 میلیارد تومان اعتبار، امور اقتصادی با 167 پروژه و 662 میلیارد تومان اعتبار و امور فرهنگی و اجتماعی 77 پروژه با اعبتاری بیش از 83 میلیارد تومان احداث شده که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

زاهدی اضافه کرد: در حال حاضر 87 درصد جمعیت روستایی استان قزوین از گاز بهره‌مند هستند که طی سال آینده به 94 درصد می‌رسد این در حالی است که تقریبا 100 درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی 40 سال اخیر، سدهای مخزنی 30 برابر، تولید برق 14برابر، صادرات غیرنفتی 57 درصد در کشو ررشد داشته این در حالی است که با اجرای زیرساخت‌های فراوان به این مهم دست یافته‌ایم.

این مسؤول تصریح کرد: از سوی تمام دولت‌ها در طول 40 ساله انقلاب به‌رغم تمام مشکلات اقدامات و کارهای بسیاری انجام شده و کارنامه قابل قبولی داریم؛ گرچه مردم با مشکلات معیشتی مواجه هستند اما باید گفت که عملکرد مسؤولان 100 درصد مثبت نبوده و امکان ندارد مدیری ادعا کند که 100 درصد کارش درست بوده است.

در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم

استاندار قزوین افزود: امروز در جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم که شعار نیست و برخی برای سود بیشتر برای این جنگ علیه نظام کمر همت بسته‌اند تا ما را زمین‌گیر کنند اما دشمنان باید بدانند که ملت ایران جنگ را تحمل کرده و سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند که لازم است مسؤولان با مردم صادق باشند و صادقانه عمل کنند.

زاهدی ادامه داد: در روزهای منتهی به 12 بهمن و 22 بهمن در بیم و امید قرار داشتیم و مردم نگرانی داشتند؛ از سویی نظام حاکم تا دندان مسلح و حمایت گسترده تمام قدرت‌های بزرگ پشت این نظام بود و از سویی دیگر بازگشت امام خمینی (ره) برای مردم نگران‌کننده بود و تهدید کرده بودند که امام را دستگیر کنند اما امام به موقع تصمیم گرفت و عمل کرد و مردم هم انصافا مایه گذاشتند و خودشان را به فرودگاه، مسیر فرودگاه و بهشت زهرا رساندند.

وی اضافه کرد: تبدیل نظام شاهنشاهی و پهلوی به نظام جمهوری اسلامی یک مرحله تحول جدی در شرایط سیاسی محسوب می‌شد که با حرف‌های امیدبخش امام، قلب مردم ارام گرفت و پیروزی انقلاب رقم خورد.

این مسئول در خصوص عضویت کارمندان استانداری قزوین و فرماندار البرز در هیأت مدیره شهر صنعتی البرز توضیح داد: هر کارمند دولت اعم از مدیر یا غیرمدیر می‌تواند عضو هیأت مدیره شرکت‌های بخش خصوصی شود اما مدیرعامل نمی‌تواند  باشد؛ عضویت تعدادی از کارمندان استانداری و فرماندار البرز در هیأت مدیره شهر صنعتی البرز قانونی بوده و حقوقی دریافت نمی‌کنند که شغل محسوب شود اما حق جلسه دریافت می‌کنند.

ایراد دستگاه‌های نظارتی به حق است

استاندار قزوین افزود: اینکه جذب نیرو در برخی شهرداری‌ها صورت گرفته، صحت دارد و این اتفاق افتاده که دستگاه‌های نظارتی پیگیر این موضوع هستند و حق با این دستگاه‌ها بوده که بر این موضوع ایراد گرفته‌اند.

زاهدی ادامه داد: هرکس اسم استان قزوین را می‌شوند خیال می‌کند که استان صنعتی، کشاورزی و مرفهی است اما باید گفت که مسائل نامتوازن در این استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: به اعتبارات روستایی توجه بیشتری به ویژه در حوزه اشتغال شده که تاکنون 146 میلیارد تومان یعنی 60 درصد بیشتر از سهمیه استان، تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده و 38 میلیارد تومان هم تسهیلات طبق تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه و بانک سینا در این زمینه در حال پرداخت است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.