رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اولین جشنواره بزرگ شهروندی در محلات شهر قزوین و نواحی منفصل شهری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد درافشانی گفت: ترویج و ارتقای اخلاق و فرهنگ شهروندی، ایجاد نشاط اجتماعی، زمینه سازی مشارکت شهروندان در اداره شهر و ارتقاء فرهنگ شهروندی از جمله اهداف این جشنواره است.

درافشانی خاطرنشان کرد: برگزاری اولین جشنواره بزرگ شهروندی از ایام الله دهه‌فجر آغاز و تا اسفند ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: جشنواره بزرگ شهروندی شامل برنامه‌های متنوع آموزشی، سرگرمی برای جامعه هدف کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان است که از آن جمله می‌توان به برنامه «تقدیر از شهروندان برتر» اشاره کرد که با هدف ترغیب شهروندان در مشارکت اداره شهر برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری «مسابقه تولید بازی های شهروندی» از دیگر عناوین این جشنواره است که با هدف تولید محتوا و آموزش شهروندی در قالب بازی برگزار می‌شود که اجرای «مسابقه جذب ایده و حمایت از تولید بازی های شهروندی به منظور آشنایی شهروندان با موضوعات شهروندی» از جمله موضوعات این مسابقه است.

درافشانی، «مسابقه دانش آموزی و دانشجویی ایده های شهروندی»، «تئاتر شهروندی»، «فضاسازی شهری» و «مسابقه آیات و روایات شهروندی» را از دیگر برنامه های این جشنواره برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین افزود: برگزاری همایش شهروندان خلاق از جمله برنامه‌های جشنواره بزرگ شهروندی است که به منظور انتقال مفاهیم شهروندی به والدین برگزار خواهد شد.

درافشانی در ادامه «مسابقه شهروند نمونه» را از دیگر برنامه های این جشنواره برشمرد که با هدف ترغیب شهروندان به رعایت حقوق شهروندی برگزار می شود، در این برنامه شهروندان نمونه «کاسب معتمد و متدین، خیرین و... پنج محله شهر قزوین با محوریت مناطق کم برخوردار و نواحی منفصل شهری انتخاب و از آنان تقدیر می شود.

وی افزود:همچنین «مسابقه تولید محصولات آموزش شهروندی» از جمله برنامه های این جشنواره می باشد که ساخت انیمیشن و تولید کتاب با موضوع آموزش مفاهیم شهروندی محور این برنامه می باشد.

این مسئول بیان کرد:انتخاب «شهروند هفته» از دیگر برنامه های جشنواره بزرگ شهروندی است، در این برنامه شهروندان فعال برای داشتن شهری پاک و شاداب به صورت هفتگی در فضای مجازی معرفی می شوند.

درافشانی توزیع کتاب شهروندی در میان شهروندان، برگزاری دوره های شهروندی با عناوین «پسماند، آتش نشانی، فضای سبز، ترافیک، همسایه مداری» و برگزاری همایش رزق حلال با هدف ارتقای فرهنگ در آمد اسلامی برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.