مریم بیدخام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی این برنامه نرم افزاری یا اپلیکیشن از این به بعد آموزش سواد رسانه ای در بین آحاد جامعه گسترش می یابد.
وی اضافه کرد: این برنامه پس از نصب در تلفن همراه هوشمند به فراگیری و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای مخاطبان کمک می کند.
بیدخام با بیان اینکه این برنامه باعث تعامل و ارتباط بیشتر مخاطبان با موضوعات رسانه ای می شود، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به واسطه این برنامه دنبال می شود، داشتن دیدگاهی نقادی و تحلیلی نسبت به پیام‌های رسانه‌ای است.
این مسئول به آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: افزایش سطح دسترسی به رسانه ها و فضای مجازی آسیب های اجتماعی نوپدیدی را در جامعه ایجاد کرده و ارتقای سواد رسانه می تواند نقش موثری در کاهش این نوع آسیب ها داشته باشد.
این مسئول همچنین گفت: پیچیدگی مهارت های سواد رسانه و پراکندگی آن موجب شد تا در کنار این برنامه، یک بسته آموزشی نیز فراهم شود.
بیدخام در توصیف فضای این برنامه، اظهار داشت: استفاده از کلیپ های کوتاه، متن، عکس نوشته، سخن اساتید و پادکست که در 6 بخش سواد رسانه، کلینیک رسانه، مادرانه، سبد رسانه، صنعت بازی و صنعت زیبایی در این برنامه طراحی شده و به تسهیل یادگیری افراد منجر می شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: طرح مجازیار با هدف افزایش آگاهی مردم نسبت به تاثیر رسانه در شکل گیری افکار عمومی، آموزش کاربردی سواد رسانه ای، ایجاد نشاط اجتماعی در بین مخاطبان و تجزیه و تحلیل پیام های رسانه ای اجرا شده است.
بیدخام معرفی این برنامه را از وظایف دستگاه های فرهنگی و اجتماعی دانست و یادآور شد: این نرم افزار برای افراد متاهل بالای 25 سال تدارک دیده شده و در گام اول کارمندان دولت و خانواده آنها و سازمانهای مردم نهاد از این برنامه استفاده می کنند.
برنامه یا اپیلیکشین مجازیار یک دوره آموزشی جامع برای صیانت از خانواده‌ها در فضای مجازی است که توسط سازمان اجتماعی وزارت کشور تهیه شده و از طریق سایت www.majazyar.ir نیز در دسترس است.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.