در این گزارش که به قلم مریم بهبهانی فر نگارش یافته می خوانیم: روند رو به افزایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار، شمار روز افزون جمعیت سالمند، رشد ناباروری در میان زوج‌های جوان و همچنین افزایش ازدواج دختران خردسال در استان چالش‌هایی است که نگرانی‌های جدی مسئولان و کارشناسان را برانگیخته است.
موضوعاتی که در جلسه اخیر شورای راهبردی جمعیت استان بررسی شد، اما به رغم بیان مشکلات و اعلام پیامدهای ناشی از این چالش‌ها، هیچگونه نسخه عملی برای برون رفت از آن‌ها طرح نگردید و جلسه‌ای که با هدف بررسی سیاست‌های رشد جمعیت استان تشکیل شده بود، تنها با ذکر توصیه‌هایی به پایان رسید در حالیکه انتظار می‌رفت مسئولان مربوط اگر راهکارهای عملی به منظور حل این مشکلات نمی‌ یابند و یا این اقدامات را مستلزم سیاست‌های کلان کشوری می ‌بینند، حداقل برای مهار این چالش‌ها در استان تدبیری بیندیشند.
روزنامه ولایت قزوین در گزارشی دیگر با عنوان 'فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و فقدان مهارت' به پدیده مدرک گرایی پرداخته و نوشته است: مدرک‌گرایی آنقدر در ایران نهادینه شده که بسیاری موفقیت و خوشبختی در زندگی خود را بدون آن متصور نبوده و همین موضوع آنها را وادار ساخته با صرف زمان و تقبل هزینه‌های هنگفت، هر طور که شده راهی دانشگاه شوند و مدرک دانشگاهی بگیرند.
تریبون نماز جمعه و ضرورت تصحیح یک خبر، مشارکت مردم، لازمه رونق فعالیت‌های اقتصادی،مصلای شهر الوند با مشارکت اوقاف تکمیل می شود، امسال حدود 34 هزار قزوینی خون خود را اهدا کردند، مصائب انقلابیون اکنون، برگزاری همایش روابط حقوقی اتباع ایران و ترکیه در قزوین، 62 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه قزوین عرضه می شود، عسگری حذف شد، حسن نیا فینالیست، فروشگاه لوازم ساختمانی در آتش سوخت و... از جمله اخبار و مطالب دیگر جدید ترین شماره روزنامه ولایت قزوین است.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمد حسن سلیمانی منتشر می شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.