سیدمهدی کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای خروج مشاغل مزاحم شهری باید ابتدا آنها را اولویت بندی کرد و سپس طی برنامه ای مدون اقدام به جا به جایی و یا خارج کردن آنها از شهر کرد.
این مسئول اظهار داشت: جا به جایی و انتقال مشاغل مزاحم شهری سالیان سال در حوزه مدیریت شهری مطرح بوده اما متاسفانه به دلایل مختلف از جمله تداخل و موازی کاری برخی امور بین دستگاه ها این مساله تاکنون محقق نشده است.
وی ادامه داد: برای انجام این کار ابتدا باید مشاغل و رسته های مختلف شغلی را دسته بندی کرد و سپس نسبت به نوع نیاز شهروندان، برای آنها مکان های مورد دسترسی در نظر گرفت.
کاظمی به دستورالعمل اجرایی ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری از سوی وزارت کشور اشاره کرد و یادآور شد: براساس تبصره ماده یک این آیین نامه، مصوب دی ماه سال 96 و تصویب آن در کارگروه ملی موضوع ماده 6، موضوع این مصوبه برای اجرا در شهرها به استانداری ها نیز ابلاغ شده است.
به گفته وی، مسئولیت اجرایی سازمان ها و دستگاه های ذیربط از جمله شهرداری ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شرکت شهرک های صنعتی و اتحادیه های اصناف برای پیگیری این موضوع به منظور جلوگیری از هرگونه موازی کاری تعیین شده است.
کاظمی همچنین اظهار داشت: در این راستا، برخی از مشاغل شهری مانند پرنده فروشان و یا میادین میوه و تره بار که جزو مشاغل مزاحم شهری نیز محسوب نمی شوند در راستای تمهیدات بهداشتی و ترافیکی می توانند در صورت صلاحدید مدیران مربوطه در اولویت جا به جایی و انتقال از شهرها باشند.
وی تاکید کرد: برای انتقال مشاغل مزاحم به محیط های پیرامونی شهرها، ضمن مطالعات دقیق در این زمینه، از هرگونه عجله و شتاب باید در این راستا جلوگیری کرد و باید اولویت نیز به مشاغل پرخطر مانند رنگ فروشان و فروشندگان لاستیک داده شود.
کاظمی یادآور شد: در گذشته برای انتقال برخی مشاغل به حاشیه شهرها در قزوین، با وجود برنامه ریزی و تعیین اراضی مورد نظر، این مساله به خاطر ایجاد برخی حاشیه ها متاسفانه به مرحله اجرایی در نیامد اما امیدواریم با هماهنگی دستگاه های مربوطه این موضوع هرچه زودتر عملیاتی شود.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.