به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، مجید مومنی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می کند تا از ظرفیت های مختلف مردمی برای ارتقای معیشت و زندگی مددجویان استفاده کند.
وی ادامه داد: اصناف یکی از اقشار جامعه هستند که همواره در کار خیر پیشگام بوده و نیکوکاری در میان آنها دارای سابقه دیرینه است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: اصناف در دوران پیروزی انقلاب برای کمک مالی به خانواده زندانیان در بند رژیم پهلوی پیشگام بودند و این حمایت ها در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن نیز استمرار داشته است.
وی افزود: امروز نیز هزار و 386 نفر از اصناف استان در طرح اکرام ایتام و اکرام محسنین مشارکت دارند و به فرزندان معنوی خود کمک می کنند.
مومنی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های مختلف جامعه در ارتقای معیشت مددجویان عنوان کرد: رویکرد خدمت رسانی موجب شد تا با امضای تفاهم نامه برای استفاده و بهره گیری متقابل از ظرفیت های موجود اقدام کرده و همکاری و مشارکت همدیگر را در زمینه های مختلف با توجه به اهداف و تعهدات افزایش دهیم.
وی توضیح داد: توسعه و ترویج فرهنگ نوع دوستی و انفاق و نیکوکاری در جامعه با استفاده از ظرفیت های مناسب هر دو دستگاه، حفظ و ارتقای عزت و کرامت انسانی نیازمندان و خدمت گیرندگان، زمینه سازی برای هم افزایی، انسجام و هماهنگی بیشتر دستگاه های حمایتی و اجرایی استان برای ارائه خدمات منسجم و بهینه، ایجاد زمینه بروز توانایی های خانواده های تحت حمایت برای توانمندسازی آنان و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی ناشی از فقر از اهداف اجرای این تفاهم نامه است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در تشریح فعالیت های انجام شده گفت: در طرح اکرام ایتام و محسنین در مجموع 19 هزار و 979 نفر از اقشار مختلف در طرح های اکرام ایتام و محسنین برای خدمت به فرزندان محسنین و ایتام مشارکت دارند.
این مسئول اعلام کرد: متوسط کمک حامیان به ایتام در 9 ماهه سال جاری هر نفر بیش از 470 هزار ریال و متوسط دریافتی ایتام چهار میلیون و 60 هزار ریال بوده است.
مومنی خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه سال جاری مجموع کمک های نقدی و غیرنقدی حامیان طرح اکرام ایتام بیش از 603 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است.
وی یادآورشد: کمیته امداد امام (ره) در راستای ارتقای سطح خدمت رسانی به محرومان و ایجاد شفافیت و سرعت در این روند، سامانه # 028*8877* را طراحی کرده که عموم خیران و نیکوکاران در هر ساعتی از شبانه روز با شماره گیری این کد می توانند علاوه بر پرداخت صدقه با رقم دلخواه، در سایر زمینه های نیکوکاری نیز خدمات خود را به نیازمندان ارائه کنند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.