مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس موجب ایجاد مشاغل کوچک در روستاهای شهرستان آبیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بیژن لطفی در جلسه ستاد گلخانه‌های شهرستان آبیک اظهار کرد: تاکنون سه مورد ازمجتمع‌های گلخانه‌ای، 20 مورد گلخانه، 6 مورد سایه‌بان و چهار گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان آبیک شناسایی شده است.

وی افزود: دو واحد گلخانه، سه واحد سایه‌بان و یک واحد گلخانه کوچک مقیاس در مرحله‌ احداث و بهره‌برداری قرار داردو سه واحد گلخانه هم در حال احداث است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: یک مورد واحد گلخانه از سامانه کارا و یک مورد واحد گلخانه از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرده‌اند این در حالی است که دو مورد مصوبه تسهیلات کارا و یک مورد مصوبه صندوق توسعه ملی در زمینه گلخانه برای دریافت تسهیلات به تصویب رسیده است.

لطفی اضافه کرد: چهار مورد پرونده واحدهای گلخانه در کمیسیون تخصصی آب در شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در حال بررسی است و یک مورد مشکل چاه مشترک، یک مورد فرم شماره یک و یک مورد هم صدور مجوز از اداره آب روستایی در دست بررسی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دو واحد گلخانه با عدم موافقت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مواجه بوده و پیگیری سه مورد گلخانه از سوی نظام مهندسی و صدور مجوز دو مورد از سوی این سازمان در مرحله ‌رسیدگی قرار گرفته است.

این مسؤول تصریح کرد: احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس موجب ایجاد مشاغل کوچک در روستاها می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.