به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در نشست شورای راهبری جمعیت استان قزوین افزود: نمودار های جمعیتی در کشور و قزوین آینده خوبی را نشان نمی دهند و براین اساس در دهه های آینده جمعیت سالمندی از جوانان پیشی می گیرد.
وی اضافه کرد: در سال 1420 متولدین دهه 60 شمسی که از فراوان ترین گروه های سنی هستند حداقل 60 سال خواهند داشت و این وضعیت خوبی نیست.
زاهدی ادامه داد: برای افزایش نرخ جمعیت کشور باید همه امکانات به طور متناسب رشد یابد و همه دستگاه ها اقدامات لازم را پیش بینی و اجرا کنند.
وی با بیان اینکه بارداری های ناخواسته راه حل افزایش جمعیت نیست، گفت: مهم ترین مساله در این خصوص، نا آگاهی جامعه است به طوری که اگر آگاهی و دانش خانواده ها بالا باشد شاهد حاملگی های ناخواسته و هر مساله برنامه ریزی نشده دیگر نخواهیم بود.
زاهدی افزود: به منظور مدیریت و برنامه ریزی هرچه بهتر در حوزه جمعیت، در کنار سیاست گذاری مراجع بالادستی باید آموزش های پیش از ازدواج با جدیت و کیفیت بیشتری تقویت شود.
استاندار قزوین افزود: به نظر می رسد در راستای رسیدن به تصمیمات بهتر در خصوص سیاست های جمعیتی، برگزاری نشست های تخصصی و کارشناسی با حضور صاحب‌نظران و نخبگانی خارج از دستگاه ها مفید و موثر باشد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.