مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین طراحی لندفیل اختصاصی برای پسماندهای بیمارستانی در سایت بازیافت زباله محمدآباد را ضروری بیان کرد.

حسن پسندیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، اظهار کرد: تمام بیمارستان‌های استان قزوین به سیستم بی‌خطرسازی و اتوکلاو مجهز هستند و پسماندها پس از بی‌خطرسازی از بیمارستان ها خارج شده و به سایت بازیافت زباله محمدآباد منتقل می‌شود.

وی افزود: اشکالی که وجود دارد این است که پسماندهای بیمارستانی در لندفیل پسماند شهری تخلیه شده و توسط خاک و آهک پوشش داده می‌شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین ادامه داد: لازم است لندفیل اختصاصی در سایت بازیافت زباله محمدآباد برای پسماندهای بیمارستانی طراحی شود که پیگیری این موضوع با شهرداری در دستور کار قرار دارد.

پسندیده اضافه کرد: با مدیریت واحد در زمینه پسماندهای سایت محمدآباد توسط شهرداری قزوین، پسماندهای بیمارستانی با لندفیل اختصاصی به صورت مهندسی دفن بهداشتی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: متولی امر نظارت بر عملکرد مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی و پسماندهای مشابه و وابسته و همچنین طبق قانون نظارت، کنترل و بررسی عملکرد نگهداری، جداسازی، انتقال و دفن اصولی پسماندهای بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است که پسماندها به سایت مدیریت پسماند صنعتی محمدآباد منتقل و در آنجا دفن می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.