به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در نشست ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار کرد: در قرآن خداوند آدم‌ها را در صفوف متقابل قرار داده و صف‌بندی انجام داده است و نگفته همه مانند یکدیگر هستند و خودی و غیر خودی نداریم.
وی تصریح کرد: فهم عمیق دین اقتضا می‌کند که ما خودمان دین را بفهمیم و دنبال حرف دیگران حرکت نکنیم بنابراین خیلی سفارش شده است که دین را خودمان باور کنیم و بر اساس اندیشه‌ها و پیروی‌هایی که گذشتگان ما از دین داشته‌اند، حرکت نکنیم.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید خدا ولی مومنان است و محور مومنان خداوند است برای آنها دلسوزی دارد و بر آنها ریاست دارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند می‌فرماید خدا ولی مومنان است و آنها را از تاریکی‌ها به سمت نور هدایت و راهنمایی می‌کند اما کافران در مقابل مومنان هستند و انسان‌ها اگر مومن شدند یک ولی دارند.
وی با بیان اینکه پیغمبر (ص)، ائمه اطهار (ع) و ولی فقیه مجریان ولایت خداوند هستند و قرآن مجرای ولایت خداوند است، اظهار داشت: خداوند است که ولایت صالحان و شایستگان را بر عهده دارد و پیغمبر (ص)، ائمه اطهار (ع) و ولی فقیه مجریان ولایت خداوند هستند.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: هر کسی لیاقت ولایت خداوند را ندارد و کسانی که می‌خواهند به این لیاقت و شایستگی برسند، باید خود را پاک و طاهر کنند و اگر به این هدف دست پیدا کنند خداوند ولی و هدایتگر آنها خواهد شد.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: خداوند انسان را کریم معرفی کرده است و اگر تحت ولایت خدا قرار نگیرد و مالکیت خدا بر انسان اعمال نشود، شیاطین به او طمع می‌کنند و او را به انحراف می‌کشانند اما اگر خود را تحت ولایت خداوند تثبیت کند، شیاطین نمی‌توانند او را به انحراف بکشانند.
وی افزود: شیطان می‌گوید من نسبت به کسانی که ایمان دارند و به خدا توکل می‌کنند، نفوذ و سیطره ندارم و حق ندارم به حیطه آنها ورود کنم و این یک تقابل بین مؤمنین و کفار است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تقابل دیگری که در دین مطرح شده است اشاره کرد و افزود: خداوند می‌فرماید مومنان همواره در راه خدا مبارزه می‌کنند و کافران هم همواره در راه طاغوت مبارزه می‌کنند و جنگ بین ایمان و کفر دائماً برقرار است.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: خداوند درباره مؤمن و منافق می‌فرماید منافقین کنار یکدیگر هستند اما نمی‌گوید دل‌هایشان به هم ارتباط دارد؛ خداوند وقتی به مؤمنین می‌رسد آنها کنار هم هستند اما بخاطر ولایت خدا دل‌هایشان به یکدیگر مرتبط است و به سرنوشت و آبروی یکدیگر اهمیت می‌دهند.
وی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید منافقین به منکر و بدی فرمان می‌دهند چرا که در راستای اهداف شیطان حرکت می‌کنند اما مؤمنین همواره به معروف و کارهای خیر و خوبی هدایت می‌کنند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.