به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با هدف تبیین دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی تنها 100 پروانه بهره برداری صنعتی با 16 هزار فرصت شغلی در استان صادر شده بود که این میزان هم اکنون به سه هزار و 800 پروانه و 145 هزار فرصت شغلی افزایش یافته است.
به گفته وی، استان قزوین تا پیش از انقلاب اسلامی دارای یک شهر صنعتی بود اما اکنون این تعداد به 20 شهر، شهرک و ناحیه صنعتی رسیده است.
این مسئول، قزوین را از قطب های مهم صنعتی کشور برشمرد و با اشاره به رتبه نخست این استان در تولید محصولات سلولزی و شیشه دارویی و شوینده، تصریح کرد: این استان همچنین در صنعت کاشی و سرامیک و نساجی رتبه چهارم، محصولات فولادی رتبه پنجم و لوازم خانگی نیز رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
پرزحمت به رتبه پنجم قزوین در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی نیز اشاره کرد و گفت: امروز در استان شاهد صدور یک هزار و 900 جواز تاسیس با پیشرفت فیزیکی سه تا 90 درصد روبرو هستیم و همچنین 600 پروژه با ظرفیت اشتغالزایی 20 هزار نفری و سرمایه گذاری 750 میلیون دلاری نیز بین 60 تا 90 درصد پیشرفت در استان وجود دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی هیچ نوع صادراتی در قزوین صورت نمی گرفت، تاکید کرد: تنها در 9 ماهه امسال 570 میلیون دلار کالا از قزوین به کشورهای مختلف صادر شده است.
وی، تعداد بافندگان فرش استان قزوین را که دارای کارت شناسایی هستند را هشت هزار نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون 38 هزار نفر در این صنف در سطح استان فعالیت دارند که 90 درصد آنها مربوط به پس از انقلاب اسلامی هستند.
این مسئول همچنین تعداد پروانه های اکتشاف و بهره برداری استان را 570 مورد برشمرد و افزود: این تعداد تا پیش از انقلاب اسلامی تنها 70 مورد بود.

**ثمرات انقلاب در حوزه تعاون،کار و رفاه بی نظیر بوده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین نیز در این نشست گفت: ثمرات انقلاب اسلامی در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بی نظیر و چشم گیر بوده است که همه آنها را نمی توان در یک جلسه بیان و تشریح کرد.
مسعود بابایی، تصویب قانون بیمه بیکاری در سال 68 را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: افزایش 720 شرکت تعاونی استان، نقش آفرینی بانوان در حوزه کسب و کار و ارتقای مکان های ورزشی قزوین در هر پنج شهرستان استان به میزان 138 هزار و 780 متر مربع از دستاوردهای حوزه تعاون،کار و رفاه اجتماعی در استان پس از انقلاب اسلامی بوده است.
وی در ادامه به کاهش 21 درصدی سوانح ناشی از کار در استان که قزوین را از این حیث به رتبه نخست کشور تبدیل کرده است، اشاره کرد و افزود: افزایش تعداد واحدهای تولیدی دارای طبقات مشاغل کار و توجه به مشکلات کارگری به طور سه جانبه از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.
بابایی به 190هزار بیمه شده اجباری در استان قزوین نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال روستایی با پرداخت یک هزار و 400 میلیارد ریال پرداختی، ضمن تثبیت اشتغال، رتبه چهارم کشور نیز در این زمینه به قزوین تخصیص داده شده است.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.