به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز سه شنبه در دیدار مردمی در مسجد بلاغی قزوین، اظهار داشت: اگر بتوانیم دانش حقوقی مردم را افزایش داده و مشورت را در روابط اجتماعی مردم نهادینه کنیم شاهد کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با انتقاد از نبود مسئولیت اجتماعی میام مردم اظهار داشت: تشکیل 260 هزار پرونده قضایی، وقوع چهار هزار طلاق و حضور چهار هزار زندانی در استان زیبنده یک جامعه اسلامی متکی بر ارزش های دین مبین اسلام و سیره معصومین(ع) نیست.
وی اضافه کرد: قرآن کریم نسخه بی بدیل هدایت جامعه بشری است و اگر به دنبال جامعه ای سرشار از امنیت وآسایش و عاری از جرائم و آسیب های اجتماعی هستیم باید به ارزش های قرآن کریم و آموزه های دینی و اسلامی بازگشته و آنها را برای جامعه به خصوص نسل جوان تبیین کنیم.
رییس شورای مسئولان قضایی استان افزود: امروز یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی ناآگاهی مردم است که موجب شده در بسیاری از روابط اجتماعی خود متضرر شوند.
این مسئول گفت: این ناآگاهی هنگام مراجعه افراد به محاکم قضایی کاملا مشهود است و می ‌توان با آموزش‌های ساده و اولیه حقوقی مردم را از حقوق ابتدایی خود در روابط اجتماعی آگاه ساخت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: این ایام فرصت مغتنمی است تا سیره، رفتار و محبت ایشان را مورد بررسی قرار دهیم و بتوانیم ارزش های دینی و اسلامی را برای نسل جوان در مقابل تهاجمات دشمنان به خوبی تبیین کنیم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.