به گزارش ایرنا، علیرضا خزائلی شامگاه دوشنبه در آئین معارفه خود به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین افزود: در رابطه با اجرای پروژه خیابان شهید انصاری شرقی و طرح ساماندهی محله بلاغی وظیفه سازمانی من اجرای مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت باغستان سنتی قزوین به عنوان یک اثر تاریخی و فرهنگی ارزشمند، افزود: مجموعه کهن باغستان سنتی قزوین اثری ثبت شده در فهرست میراث ملی است و برای تدوین ضوابط این مجموعه ارزشمند تاریخی و فرهنگی در کنار همکاران و متخصصان سازمان میراث فرهنگی نهایت تلاش خود را به کار خواهم گرفت.
خزائلی در خصوص پروژه پل امام رضا (ع) قزوین که بخشی از آن قرار بود از باغستان سنتی این شهر عبور کند اما با رای شورای عالی معماری و شهرسازی این اقدام متوقف شد نیز گفت: وضعیت فعلی اتصال پروژه پل امام رضا به پل ابوترابی غیر ممکن است که با توجه به دستور شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر توقف و بررسی این پروژه و در حوزه وظیفه دستگاهی چنین اجازه ای داده نخوهد شد تا موضوع توسط مراجع ذیصلاح رسیدگی شود.
وی، پاسداشت و حفظ سرمایه انسانی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی را مهم ترین رسالت خویش در این سازمان خواند و اظهار داشت: در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین مهمترین ابزار در اختیار سرمایه اجتماعی و نیروهای انسانی این دستگاه است که امیدوارم بتوانم در چهارچوب ضوابط قانونی برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند و ارتقاء آن گام موثری بردارم.
این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی مبنی بر خدمت به مردم، همکاری و تعامل با دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی و عمومی، جذب منابع، اعتبار و تسهیلات، راه اندازی مجموعه‌های اقامتی، توسعه بوم گردی، برندسازی در حوزه صنایع دستی، امیدوارم همراه و همگام با مجموعه همکاران میراث فرهنگی استان، بتوانیم برای توسعه و رونق هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام‌های موثری به انجام برسانیم.
وی در پایان از خدمات محمدعلی حضرتی ها مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین قدردانی کرد و گفت: وی خدمات ارزنده ای به این مجموعه ارایه کرد و آرزو دارم همواره در صحت و سلامت کامل باشند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.