به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمد قاسمی روز دوشنبه در اولین نشست کارگروه نظارت بر اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز که در دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: باید با عزم و اراده جدی و با برنامه ریزی جامع برای مقابله با قاچاق اقدام کرد و خسارت های جبران ناپذیر این پدیده شوم بر اقتصاد کشور را از میان برد.
دادستان مرکز استان افزود: نابودی تولید،تعطیلی کارخانه ها، وابستگی به واردات، رشد بیکاری و در نهایت افزایش جرائم و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه از جمله نتایج قاچاق است که باید با هوشیاری و آگاهی برای مقابله با آن اقدام کرد.
قاسمی با تاکید بر کار فرهنگی در این زمینه خاطر نشان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید کار فرهنگی با نگاه پیشگیرانه صورت پذیرد و در همین راستا صدا و سیما، رسانه ها و فعالان فضای مجازی باید به خوبی نقش خود را ایفا کنند.
وی با بیان اینکه یکی از راه های پیشگیری از قاچاق کالا و ارز صدور و اجرای به موقع احکام بازدارنده از سوی مراجع قضایی است، افزود: در همین راستا باید خلاهای قانونی شناسایی شده و برخی از قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز مورد بازنگری قرار گیرند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان محترم کل کشور درخصوص نظارت بر اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز را با جدیت دنبال خواهیم کرد و جلسات این کارگروه نیز به صورت مستمر و بر اساس زمان بندی مشخص برگزار خواهد شد .
قاسمی ‌‌‌‌خاطرنشان کرد: هدف این کارگروه نظارت بر تسریع در اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز و شناسایی چالش ها و موانع پیش رو است و در این زمینه با ایجاد رویه های واحد در اجرای احکام از طریق هماهنگی با مقامات قضایی و تعزیرات حکومتی و دوائر دولتی اقدام خواهد کرد.
دادستان مرکز استان با بیان اینکه با همفکری، وحدت، همکاری و هماهنگی می توان بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرد، افزود: امیدواریم در این کارگروه بتوانیم با شناسایی چالش ها و خلاها برای مقابله با پدیده شوم اقتصادی و اجتماعی قاچاق کالا و ارز که از اهداف روشن دشمن در جهت ضربه زدن به اقتصاد کشور است، گام های موثری را برداریم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.