به گزارش ایرنا، وهاب میزانی شامگاه یکشنبه در کارگروه قطار شهری با موضوع بررسی قرارداد قطار سریع السیر قزوین - هشتگرد - کرج، تصریح کرد: در طرح جامع حمل نقل درون شهری قزوین سه محور شرق به غرب و شمال به جنوب خط انبوه بر (تراموا) دیده شده و در فاز نخست آن نیز مسیر شرق به غرب در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به حجم انبوه ترافیک صبحگاهی و شامگاهی در مسیرهای یاد شده، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت مناسب موجود در ناوگان اتوبوسرانی قزوین، تا انجام احداث تراموا می توان برنامه های مورد نظر را با اتوبوس های موجود در مسیر شرق به غرب به مورد اجرا گذاشت.
وی با اشاره به مشکلات ترافیکی هسته مرکزی شهر قزوین، خاطر نشان کرد: با ارتقا بخشیدن ناوگان حمل و نقل عمومی می توان بخشی از این معضل را مرتفع کرد.
به گفته این مسئول ترافیکی، با ایجاد تراموا باید زیرساخت های این وسیله نیز همزمان در مسیرهای مورد نظر مورد توجه قرار گیرد.
میزانی سرعت، ظرفیت، زمان بندی مناسب، راحتی، یکپارچگی، دسترسی آسان و حفظ محیط زیست را از ویژگی های مهم تراموا برشمرد.

**اجرای فاز نخست مطالعات مترو قزوین - هشتگرد ضروری است
مشاور طرح مترو قزوین - هشتگرد نیز در این نشست گفت: برای پرهیز از دوباره کاری و صرفه جویی در هزینه ها پیشنهاد می شود فاز نخست این پروژه که شامل مطالعات اولیه ترافیکی است ، وارد مرحله اجرایی شود.
به گفته علی سلحشور، برای فاز نخست پروژه مطالعاتی مترو هشتگرد - قزوین 2 میلیارد و 460 میلیون ریال هزینه پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه افق اجرایی این پروژه باید پس از شناخت دقیق و تعیین آمارهای ترافیکی استان و به خصوص استان های همجوار تعیین شود، عمیات طرح می تواند پس از پایان فازهای 2 یا سه مطالعه مطرح شود.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.