به گزارش ایرنا، علی فرخزاد شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه قطار شهری با موضوع بررسی قرارداد قطار برقی سریع السیر قزوین-هشتگرد، تاکید کرد: با توجه به اجرای پیاده راه در سبزه میدان، می توان با استفاده از ظرفیت کنونی ناوگان اتوبوسرانی مدل حمل و نقل تراموا را درسال آینده در مسیر غرب به شرق قزوین به مورد اجرا ‌گذاشت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح مترو قزوین-هشتگرد-کرج نیز باید در شورای ترافیک استان مورد بررسی قرار داد، یادآ‌ور شد: برای کارشناسی این پروژه پیشنهاد می شود تا فاز نخست مطالعات اولیه ترافیکی این طرح که با هزینه 2 میلیارد و 460 میلیون ریالی از سوی مشاور مطرح شده است، پیگیری شود.
در ادامه این نشست، رییس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده از سوی دفتر اجتماعی شورا، مساله پیاده راه سبزه میدان و تغییرات ترافیکی صورت گرفته در این بخش تا 95 درصد مورد موافقت شهروندان، کسبه و حتی پلیس قرار گرفته است.
حکمت الله داودی ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده پیشنهاد می شود پروژه یاد شده تا بازار امتداد پیدا کند و این مساله مورد موافقت های اولیه شهروندان نیز قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در طرح جامع قزوین ایجاد ترمینال مسافربری در میدان مینودر پیش بینی شده است متاسفانه با توجه به وضعیت ناهنجار و آشفتگی ایستگاه های محمدیه و مهرگان در پارک شهید بهشتی قزوین که حتی سیما و منظر آن محدوده را نیز تحت شعاع خود قرار داده، پیشنهاد می شود تا هر چه سریع تر با انتخاب زمین مناسب نسبت به احداث ترمینال یاد شده اقدام شود.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.