به گزارش ایرنا، در این مراسم علاوه بر آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، رییس کل دادگستری و دادستان قزوین، شهردار و همچنین اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
در این مراسم 2 تن از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به ذکر مصیبت و سوگواری پرداختند.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا سبحانی نیا، استاد حوزه و دانشگاه نیز به فرازهایی از زندگی این بانوی بزرگ اسلام و نقش آن حضرت در دفاع از ولایت و امامت پرداخت.
براساس روایات تاریخی، حضرت فاطمه زهرا (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه و در خانه پیامبر گرامی اسلامی پا به عرصه گیتی نهادند.
سراسر زندگانی آن حضرت مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی بود تا جایی که ایشان با نخستین پیشوای مسلمانان جهان، امام علی (ع) ازدواج کردند و در تمام عرصه های حساس زندگی در کنار ایشان بودند.
حضرت فاطمه زهرا (س) در حالی که از عمر مبارکشان تنها 18 سال بیشتر نمی گذشت بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنا بر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسیدند.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.