محمد کشاورز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بالاخره بعد از چند روز دادگاه دولت استکباری آمریکا اعلام کرد مرضیه هاشمی خبرنگار مسلمان آمریکایی الاصل شبکه خبری پرس تی وی، به‌ عنوان شاهد بازداشت شده و هنوز به طور رسمی اتهامی علیه او مطرح نشده است.
وی اضافه کرد: قوانین فدرال آمریکا شاهد اساسی را به‌عنوان فردی تعریف می‌کند که فرض می‌شود از اطلاعاتی مرتبط درباره اتهامات مطرح‌ شده در یک شکایت قانونی یا یک پرونده قضایی مطلع است.
کشاورز ادامه داد: نهادهای امنیتی آمریکا بعد از حوادث 11 سپتامبر 2001 از این ماده قانونی برای بازداشت مظنونان به ‌بهانه ادای شهادت در برابر هیئت منصفه دادگاه برای مدت نامعلوم و بدون متهم کردن آنها استفاده کرده‌اند.
کشاورز اظهار داشت: پس از موج افشاگری و فشار خبرنگاران آزاد جهان بر علیه این اقدام غیر قانونی و غیر انسانی دولت فدرال آمریکا در دستگیری، اهانت و تحقیر این بانوی خبرنگار مسلمان آمریکایی، خوشبختانه این دولت مجبور به اعتراف به بازداشت بدون اتهام وی شده و موضوع را نقض قوانین داخلی عنوان کرده است.
وی ادامه داد: اما البته آنگونه که از شواهد و موضع گیری های جریان رسانه ای ضد انقلاب برداشت می شود به نظر می‌رسد دستگیری این خبرنگار انقلابی و استبداد ستیز در ادامه عملیات روانی دولت استکباری آمریکا علیه ایران اسلامی و تحت فشار قرار دادن برای آزادسازی نفوذی‌ها و جاسوسان امنیتی در ایران است.
وی با تقدیر از همه خبرنگاران و رسانه‌های ظلم ستیز به خصوص رسانه ها بصیر و انقلابی استان قزوین به جهت پیگیری این نقض فاحش حقوق بشر در آمریکای پر ادعا، اظهار امیدواری کرد تلاش‌های نهادها، سازمان های مردمی و مدافعان حقوق بشر به زودی به ثمر رسیده و این مادر آزاده مسلمان به دامن خانواده و جامعه خبری بازگردد.
مرضیه هاشمی با نام اصلی ملانی فرانکلین خبرنگار و مستندساز آمریکایی الاصل مسلمان است که روز 23 دی ماه در حالی که به منظور دیدار با اعضای خانواده‌اش به آمریکا سفر کرده بود در فرودگاه بدون تفهیم اتهام و هیچ توضیحی توسط اف‌بی‌آی بازداشت شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.