به گزارش ایرنا، یوسف گرجی مهلبانی روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در استان قزوین هفت مرکز رشد مصوب زیر نظر پارک علم و فناوری استان فعالیت می کنند و امیدواریم با حمایت تمامی دستگاه ها در انجام رسالت و وظیفه خود موفق باشیم.
وی افزود: هم اکنون در کل کشور 43 پارک، 193 مرکز رشد، سه هزار و 500 شرکت دانش بنیان و 6 هزار و 700 واحد فناور فعالیت می کنند که نشانگر حرکت کشور به سمت بهره برداری از دانش و فناوری های روز است.
این مسئول گفت:متاسفانه بسیاری از پارک های علم و فناوری و مراکز رشد احداث شده موفق نبوده اند چون هنوز باور نداریم که این مجموعه ها باید ماموریت های خود را انجام دهند.
وی افزود:یکی دیگر از دلایل ناکامی این مراکز این است که هنوز نتوانسته ایم به خوبی ارتباط میان دانشگاه و مراکز آموزشی را با صنایع و واحدهای تولیدی برقرار کنیم.
گرجی اضافه کرد: 90 درصد واحدهای تولیدی که ناموفق بوده اند به این دلیل است که با فناوری های روز هماهنگ نبوده و محصولات آنها بازار ندارد.
این مسئول ادامه داد: فناوری با سرعت بسیار بالایی حرکت می کند و وظیفه داریم ارتباط دو حوزه صنعت و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی را نزدیک تر و پیوسته تر سازیم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.