مسعود حق لطفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قانون نیز برای تبدیل این موضوع به یک فرهنگ و الزام به ما کمک می کند و همچنین در این خصوص باید رسانه ها فرهنگ سازی کنند، افزود: مقررات ایمنی کار در هنگام اجرای عملیات های ساختمانی، به خصوص اجرای نرده و حفاظ های موقت در نقاط پرتگاهی، چاهک های آسانسور و پله ها باید از سوی ناظران و پیمانکاران مورد توجه جدی قرار گیرد.
این مسئول گفت: در نشست هیات چهار نفره که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار قزوین و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد، در خصوص رعایت ایمنی نماهای ساختمانی نیز بحث و گفت و گو شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قزوین یکی از نقاط زلزله خیز کشور است و طی دهه های گذشته نیز آسیب های فراوانی را در این خصوص متحمل شده بنابراین نماهای ساختمانی و لزوم رعایت نقاط ایمنی در آنها همواره از موضوعات مهم در تصمیم گیری ها بوده است.
به گفته وی، توجه به نماهای ساختمانی همچنین رعایت ضوابط سیما و منظر شهری نیز حایز اهمیت بوده و طی چند سال گذشته مورد توجه جدی قرار گرفته است.
حق لطفی در ادامه با تاکید بر رعایت دقیق درز انقطاع هنگام احداث ساختمان های مجاور، یادآور شد: پیش از این نیز درخواست شده بود تا در صورت عدم رعایت این مساله، علاوه بر شهرداری، کمیسیون ماده 100 نیز با متخلفان برخورد جدی به عمل آورد.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در ادامه تصریح کرد: در نشست هیات چهار نفره همچنین در خصوص نحوه ارایه خدمات مهندسی در روستاها و بازنگری تعرفه های موجود و همچنین در خصوص نظارت و اجرای دقیق بر ساختمان های جدید در بافت های قدیمی شهر به لحاظ وجود لایه های عمیق خاک های دستی بحث و گفت و گو شد.
حق لطفی در پایان افزود: در نشست بعدی این هیات، در خصوص بازنگری در ضوابط شرکت های خدمات آزمایشگاهی و لزوم بهره مندی از خدمات مجریان (سازندگان) تا پایان عملیات اجرایی ساخت و ساز تصمیم گیری به عمل خواهد آمد.
اعضای هیات چهار نفره استان متشکل از مدیرکل راه و شهرسازی به عنوان دبیر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار مرکز استان و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند.
موضوعات مختلف مرتبط با نظام مهندسی ساختمان، مقررات ملی ساختمان، تعرفه های خدمات مهندسی، سهمیه اشتغال به کار مهندسان و در نهایت موضوعات مرتبط با ساخت و سازهای درون شهری در این هیات مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.