به گزارش ایرنا، فاطمه خمسه روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستاوردهای 40 ساله انقلاب در بخش کشاورزی چشمگیر و قابل توجه بوده است، اظهار داشت: این دستاوردها موجب شده تا در تولید محصولات کشاورزی از جمله مواد پروتئینی با رشد چند صد درصدی مواجه باشیم.
به گفته این مسئول، قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تولید گوشت مرغ در قزوین بین 10 تا 11 هزار تن بود که این رقم اکنون به بیش از 60 هزار تن در سال افزایش یافته است.
خمسه اظهار داشت: طی مدت یاد شده ظرفیت واحدهای طیور قزوین از 2 میلیون و 550 هزار قطعه مرغ گوشتی به بیش از 10 میلیون قطعه رسیده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: 30 درصد واحدهای طیور گوشتی استان مربوط به قبل از انقلاب هستند و 70 درصد نیز پس از انقلاب اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
خمسه به وضعیت تولید تخم مرغ در طی چهل سال گذشته در استان قزوین نیز اشاره کرد و گفت: تولید تخم مرغ در اوایل انقلاب در واحدهای تخم گذار استان 34 هزار تن در سال بود که تولید این محصول اکنون در سطح استان بیش از 70هزار تن است.
این مسئول، بهسازی و نوسازی واحدهای طیور گوشتی و تخم گذاربهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای پرورش طیور، تغییر سیستم گرمایشی از چهار شاخ به هیتر و همچنین تجهیز واحدهای زیر بخش به تجهیزات نوین را از جمله اقدامات برای افزایش تولید واحد های طیور قزوین پس از انقلاب اسلامی برشمرد.
استان قزوین رتبه هفتم تولید تخم مرغ و رتبه سیزدهم تولید مرغ کشور را در اختیار دارد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.