به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اکبر اسکندر نژاد روز شنبه با اعلام این خبر افزود: هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه در چهار بخش حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم، آموزش های الکترونیکی و طرح بشارت ١٤٥٢ ٩ اسفندماه ٩٧ در استان قزوین برگزار خواهد شد.
وی، مهلت نهایی ثبت نام در این مسابقات را تا پنجم بهمن ماه عنوان کرد و افزود: علاقه مندان می توانند از طریق پایگاه اینترنتی  www.quranedu.ir  پس از پرداخت مبلغ 60 هزار ریال، در چهار بخش حفظ قرآن شامل حفظ جزء اول ، ٣ جزء ، پنج جزء ،١٠ جزء ، ١٥جزء، ٢٠ جزء، حفظ قرآن کریم، در بخش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه، مفاهیم نهج البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه ثبت نام کنند.
وی افزود: علاقه مندان می توانند در بخش آموزش های الکترونیکی در رشته سبک زندگی و سیره معصومین (ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، روخوانی قرآن کریم و در بخش طرح بشارت ١٤٥٢ در رشته حفظ جزء ٣٠ شامل سطح اول رشته حفظ سوره های ناس تا زلزال، سطح دوم رشته حفظ سوره های ناس تا طارق و سطح سوم رشته حفظ کل جزء ٣٠ ثبت نام کنند.
اسکندر نژاد ادامه داد: شرکت در تمامی رشته های آزمون برای کلیه داوطلبان زن و مرد، بدون هیچ گونه محدودیت سنی آزاد بوده و هر داوطلب می تواند در یکی از رشته های هر چهار بخش شرکت کند.
وی گفت: همچنین رشته های تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه علاوه بر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به عنوان مرحله مقدماتی رشته های مسابقات معارفی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز محسوب می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ادامه داد: شرکت کنندگان در آزمون برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به انضمام عکس که ممهور به مهر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است می توانند از تاریخ اول تا نهم اسفندماه با مراجعه به سایت اقدام کنند.
به گفته وی برای تسهیل در آزمون حفظ دانش آموزان، آزمون تمامی رشته های حفظ تا پایان مقطع ابتدایی در یک مرحله شفاهی از 11 تا 16اسفندماه برگزار خواهد شد که متعاقبا زمان و مکان دقیق آن بر روی کارت ورود به جلسه درج و در سایت آزمون اطلاع رسانی می شود .
اسکندر نژاد خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج آزمون به برگزیدگان آزمون اعم از دانش آموزان و قرآن آموزان، موسسات و مراکز قرآنی موفق به قید قرعه جوایز نقدی اهدا خواهد شد.
وی افزود: همچنین به تمامی نفراتی که موفق به کسب حد نصاب قبولی شوند گواهینامه پایان دوره و به شرکت کنندگانی که امتیاز بالای ٩٠ را در تمامی رشته ها کسب کرده باشند لوح تقدیر نیز اعطا خواهد شد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.