علیرضا وارثی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد کل ورودی و خروجی فرزندان بی سرپرست در شیرخوارگاه ها و خانه های کودک و نوجوانان استان طی این مدت 174 نفر بوده است.
وی افزود: همچنین در این مدت 9 کودک ناشناس و بدون سرپرست پس از طی مراحل قانونی به خانواده های متقاضی فرزند خواندگی واگذار شدند.
این مسئول اضافه کرد: ماموریت دفتر امور شبه خانواده بهزیستی، تربیت، پرورش و ارتقای توانمندسازی کودکان و نوجوانان جامعه هدف بر اساس الگوی اسلامی در ایران بوده و جامعه هدف آن نیز کودکان و نوجوانان فاقد سرپرستی موثر و قانونی هستند.
وارثی با اشاره به خدمات مهم مراکز شبه خانواده در سال جاری افزود: ارایه خدمات مشاوره و راهنمایی به خانواده های دارای فرزند خوانده، حمایت و نگهداری از 21 کودک و نوجوان معلول و بیمار خاص بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز، جلب مشارکت های مردمی برای حمایت مادی و معنوی از فرزندان از جمله خدمات مهم مراکز شبه خانواده تحت نظارت این سازمان در سال جاری بوده است.
وی اظهار داشت: بهزیستی علاوه بر نگهداری برخی فرزندان در شیرخوارگاه و خانه های کودک و نوجوان از 263 فرزند نگهداری شده نزد خانواده و اقوام نیز حمایت های مادی و معنوی دارد.
مدیرکل بهزیستی قزوین در ادامه از انعقاد قرارداد با پنج کلینیک مددکاری در قالب طرح برنامه مراقبت از فرزندان نزد خانواده از طریق مراکز غیر دولتی و واگذاری 207 پرونده فرزندان امداد بگیر به سازمان برای ارائه خدمت خبر داد.
وی، اجرای طرح مراقب مشارکتی کودکان (مشک)، پرداخت شهریه کامل دانشجویان تحت سرپرستی، اجرای طرح سرپرست داوطلب در قالب حمایت از فرزندان و افتتاح دفترچه حساب پس انداز برای آنان، ساماندهی اوقات فراغت فرزندان با نظر سنجی از فرزندان و ثبت نام فرزندان در کلاس های فنی و حرفه ای برای ارتقای مهارتهای حرفه ای را از دیگر خدمات انجام شده عنوان کرد.
وارثی افزود: با پرداخت کمک های موردی و کمک خیران سازمان بهزیستی، جهیزه برای فرزندان واجد شرایط ازدواج تامین شده و همچنین کمک هزینه اشتغال ازدواج و سیسمونی به آنها پرداخت می شود.
وی افزود: 151تن از فرزندان تحت سرپرستی نیز در قالب بیمه عمر و پس اندار بیمه ایران تحت پوشش قرار گرفته اند.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.