مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت : در استان قزوین به استقرار و راه‌اندازی 7 ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز داریم.

حسن پسندیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین یکی از ابزارهای مهم برای سنجش و بررسی کیفیت آلودگی هوا را ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا دانست و اظهار کرد: استان قزوین دارای دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا است که یک ایستگاه در شهرستان قزوین و دیگری در شهرستان آبیک وجود دارد.

وی افزود: بر اساس نتایج سنجش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان قزوین و اندازه‌گیری و دریافت پارامترهای مختلف اعم از مونوکسیدکربن، ترکیبات ازن و ذرات معلق که با شاخص‌های معینی بررسی می‌شود، خروجی رخ می‌دهد.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین ادامه داد: زمانی که پارامترهای مختلف سنجش آلودگی هوا در جدول سنجش قرار می‌گیرد، اعلام می‌کند که هوا در شرایط پاک، سالم و یا ناسالم برای گروه‌های حساس، ناسالم برای همه گروه‌ها و یا در شرایط بسیار ناسالمی قرار دارد.

 از آغاز امسال تاکنون بر اساس اطلاعات به دست آمده از دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان قزوین، هوای استان پاک و سالم بوده است.

مدیر کل حفاظت ازمحیط زیست استان قزوین با بیان اینکه وجود دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا برای تشخیص و اعلام نظر قطعی وضعیت هوا کافی نیست، توضیح داد: در هفته هوای پاک، یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر قزوین یا شهر الوند راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان قزوین به هفت ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز داریم، اضافه کرد: از این تعداد، چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا برای شهر قزوین و سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌ها نیاز داریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.