حسن پسندیده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرساله 29 دی ماه به مناسب روز هوای پاک فرصتی برای ما فراهم می شود تا نگاه دقیقی به کانون های آلودگی هوا داشته باشیم.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های ما برای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، حرکت از سوی خودرو محوری به سمت انسان محوری است.
پسندیده با بیان اینکه باید ناوگان حمل و نقل عمومی تقویت شود، اظهار داشت: اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو و کارگروه های آموزشی از جمله مواردی است که می تواند میزان آلودگی هوا ناشی از وسایل نقلیهرا کاهش دهد.
به گفته این مسئول انجام دقیق معاینه فنی خودرو از جمله مواردی است که در کاهش آلودگی هوا موثر است و امروز به مناسبت هوای پاک در شهر آوج این معاینه به صورت رایگان انجام می شود.
پسندیده به نبود حتی یک روز هوای ناسالم در طی سال جاری اشاره کرد و عنوان داشت: سال گذشته 15 روز هوای ناسالم داشتیم که این رقم در سال جاری به صفر رسیده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین یادآور شد: راه حل حفظ محیط زیست و داشتن هوای پاک، مشارکت همه جانبه می خواهد و باید با آگاهی بخشی از ظرفیت مردمی و سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.
استان قزوین 2 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر قزوین و شهرستان آبیک دارد.
9925
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.