به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، علی صفری شامگاه چهارشنبه در برنامه زنده صدا و سیما با موضوع طرح محله بلاغی و شهید انصاری شرقی، افزود: مجموعه مدیریت شهری تمام توان خود را برای رفع مشکلات ساکنان محله بلاغی به کار خواهد بست .
شهردار قزوین خاطر نشان کرد: دیدگاه مدیریت شهری این است که ضمن حفظ انسجام تاریخی و هویت فرهنگی محله بلاغی و توجه به پیاده محوری و انسان محوری بتواند با توجه به شرایط روز به مردم این محله خدمات مناسبی را ارائه دهد.
صفری هویت و بافت تاریخی محله بلاغی را بسیار با اهمیت خواند و تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری همواره حامی میراث تاریخی و فرهنگی شهر بوده و معتقد است باید این میراث در معرض دید مردم قرار گیرد.
وی ادامه داد: شورایعالی معماری و شهرسازی مصوبه ای را در قالب ١٢ بند در خصوص ساماندهی محله بلاغی به استان اعلام کرده که شهرداری قزوین با کلیات مصوبه موافق است.
این مسئول گفت:اما برخی موضوعات آن از جمله چگونگی ضوابط ساختمانی، عرض گذرها، معبرها و... نیازمند ضوابط کاملی از سوی این شورا است .
صفری با اشاره به اظهار نظر برخی در خصوص این مصوبه بدون مطالعه تمام بندهای آن، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین برای پاسخ دادن به نگرانی های مردم این محله موضع‌گیری کردند که اتفاقا درست و در راستای حقوق شهروندان بود.
شهردار قزوین گفت: مجموعه مدیریت استان از جمله استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل میراث فرهنگی، شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین نیز تلاش می‌کنند تا به نتیجه مطلوبی در این زمینه دست یابند.
وی ادامه داد: در این خصوص سه جلسه کمیسیون ماده پنج در شهریورماه و اسفندماه سال 96 و شهریور سال جاری برگزار و نتایج آن به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شد.
شهردار قزوین افزود: امیدواریم با توجه به تغییرات در وزارت راه و شهرسازی، گام های مثبتی از سوی نهادهای بالادستی در راستای رفع مشکل محله بلاغی برداشته شود .
صفری ضمن تشریح روند اجرای طرح شهید انصاری از چند دهه قبل تاکنون خاطر نشان کرد: متاسفانه نگاه برخی مدیران در ادوار مختلف در این زمینه نگاه فنی و کاملی نبوده و طرح شهید انصاری شرقی کمی دستخوش لجبازی برخی مدیران شده است.
وی رویکرد مجموعه مدیریت شهری در بافت تاریخی شهر را خدمات‌ رسانی عنوان کرد و گفت: شهرداری در این مناطق به دنبال کسب درآمد نیست و سعی می کند با ارائه مجوزهای رایگان بخشی از مشکلات شهروندان را رفع کند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.