مریم بهروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه بارشی جدید به استان از امشب تا ظهر جمعه شاهد بارش برف و باران در سطح منطقه خواهیم بود.
وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت این سامانه، بارش ها به صورت برف و باران است اما از بعدازظهر پنجشنبه با نفوذ توده هوای سرد، ضمن کاهش محسوس دمای هوا تا 10 درجه و وزش بادهای شدید، بارش ها به صورت برف خواهد بود و در پاره ای مناطق پدیده کولاک پیش بینی می شود.
به گفته وی ، از بعداظهر جمعه تا اوایل هفته آینده نیز شاهد تشدید یخبندان های شبانه در سطح استان خواهیم بود.
بهروزی اضافه کرد: با توجه به اخطارهای این اداره کل مبنی بر کاهش دید افقی، پدیده مه و کولاک در منطقه به دلیل وزش بادهای شدید همراه با کاهش محسوس دما، از مسافران خواسته شده تا از سفرهای غیرضروری به این استان خودداری کنند.
این مسئول هواشناسی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی 5 و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با 16 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.
وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده دمای شهر قزوین منفی یک تا 12 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.