به گزارش ایرنا، دکتر محمدحسین برادران روز چهارشنبه در سمینار مدیریت مصرف خون افزود: تامین خون و فراورده های خونی سالم و کافی رسالت اصلی این سازمان به شمار می رود.
وی با بیان اینکه سهم اهداکنندگان مستمر و بانوان اهدا کننده خون نیز در استان افزایش یافته است،افزود: در مقابل، طی این سال ها نیاز بیمارستان های استان نیز به خون رشد داشته است.
به گفته برادران در سال گذشته به دلیل سیاست سازمان انتقال خون مبنی بر مدیریت مصرف خون، مصرف خون و فراورده های خونی در بیمارستان ها 10 درصد کاهش و در اصل صرفه جویی شده است.
وی اظهار داشت: در سال جاری نیز با وجود تامین 100 درصدی نیازهای خونی، با مدیریت صحیح شاهد کاهش حدود 12 درصدی مصرف خون یعنی بهینه شدن این مصرف در بیمارستان های قزوین بوده ایم.
برادران در ادامه با اشاره به تاثیر سمینارهای سالانه مدیریت خون، مصرف بهینه خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی، رعایت اصول صحیح حمل و نقل و نگهداری انواع فرآورده های خونی، گزارش دهی دقیق عوارض ناشی از تزریق خون و فرآورده های آن، مدیریت خون بیمار و اهمیت آزمایشات مرتبط در بانک خون بیمارستان ها را از جمله اهداف برگزاری این سمینار عنوان کرد.
مدیرکل انتقال خون قزوین همچنین گفت: در این سمینار سه روزه مباحثی همچون آشنایی با سیستم هموویژلانس ( نظام مراقبت از خون)، ضرورت و اهمیت اجرای آن، مدیریت مصرف خون، آشنایی با اندیکاسیون های تزریق گلبول قرمز در جراحی قلب ، فرآورده های پلاسمایی ، عوارض حاد و تاخیری تزریق خون بررسی می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.