به گزارش ایرنا، سعید عمرانی عصر سه شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با بیان اینکه اقدامات ما در مبارزه با مواد مخدر آن گونه که باید اثرگذار نیست،افزود: یکی از مشکلات ما در این بخش غفلت از ظرفیت های مردمی است که همواره از آن دور مانده ایم و به جای اینکه همراه مردم باشیم، انتظار داریم مردم به دنبال ما باشند.
این مسئول ادامه داد: اگر معتاد متجاهر اصلاح نمی شود، کم کاری از مسئولان و نبود تدابیر لازم است که فرد معتاد پس از ترک اعتیاد توانمند نمی شود و اشتغال و استقبال اجتماعی برای وی فراهم نیست.
این مسئول دستگاه قضا در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: باید بنیان های مالی قاچاقچیان را هدف قرار داد و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.
وی با بیان اینکه کمر قاچاقچی مواد را شکست، اظهار داشت: پادزهر ما در حوزه مواد مخدر، خود منشاء مواد مخدر است و باید همواره در این حوزه بنیان های مالی قاچاقچیان را مورد هدف قرار دهیم.
عمرانی به لزوم برخورد قاطعانه با قاچاقچیان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر سازمان هایی نظیر ثبت و اسناد و دستگاه های دیگر همکاری کنند تا اموال فرد قاچاقچی مورد استعلام قرار گیرد، بهتر می توان با قاچاقچیان مقابله کرد.
این مسئول با بیان اینکه نبود پایش درآمد حاصل از تراکنش های مالی قاچاقچیان مشکلات فراوانی را ایجاد می کند، تصریح کرد: درآمدهای عظیم قاچاقچیان به معضل سکه و ارز دامن می زند و بعدها نیز به افزایش فاصله طبقاتی و نارضایتی عمومی منجر می شود.
عمرانی با تاکید بر اینکه باید جلوی فرار سرمایه های مالی از کشور را گرفت،افزود: این خروج سرمایه ها عمدتا از طریق درآمدهای نامشروع صورت می گیرد و باید با روش های مدرن با پدیده قاچاق مقابله کنیم.
معاون دادستان کل کشور افزود: باید اولویت ما ساماندهی معتادان متجاهر باشد و خوشبختانه وضعیت قزوین در این رابطه خوب است.
وی با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبر انقلاب همواره چراغ راه ما در حل مشکلات است، اظهار داشت: در حوزه مواد مخدر 2 نوع رویکرد مناسب و مبتنی بر اصول و قواعد وجود دارد که همگی منبعث از فرمایشات مقام معظم رهبری است.
عمرانی خاطرنشان کرد: اتحاد و هم افزایی در کنار خلوص نیت می تواند بخش اعظمی از مشکلات ما در حوزه مقابله با مواد مخدر و اعتیاد را برطرف سازد و در این خصوص مدیران و مسئولان باید از پشت میزنشینی فاصله بگیرند.
معاون دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته اشاره کرد و افزود: دستاوردهای ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بی نظیر بوده است اما دشمن می خواهد به جوانان ما القاء کند که قبل از پیروزی انقلاب اوضاع مردم بهتر بود.
عمرانی با تاکید بر انتقال ارزش های انقلاب اسلامی به جوانان و نوجوانان، اظهار داشت: باید به جوانان تفهیم کنیم که واقعا قبل از انقلاب مردم در تهیه امکانات ابتدایی خود مشکل داشتند و حتی داشتن یک دستگاه خودروی پیکان در یک جمعیت بزرگ چشمگیر بود درحالی که اکنون در یک خانواده چند دستگاه خودروی شخصی وجود دارد و نیازهای اولیه همه مردم براحتی برطرف می شود.
این مسئول به ویژگی استان قزوین اشاره کرد و گفت: استان قزوین همواره بی حاشیه ترین استان کشور است که هیچ گاه هزینه ای برای نظام ایجاد نکرده است و با داشتن مردمانی متدین همواره شاهد دستاوردهای مذهبی از این سرزمین هستیم.
وی ادامه داد: استان قزوین با دارا بودن 57 سال سابقه پایتختی در تاریخ دارای علمای بزرگی است و وجود شهید بابایی در قزوین افتخاری بزرگی برای مردم این سرزمین بوده و سپس برای کل ایرانیان است و باید قدردان این افتخارات بزرگ باشیم.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.