به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی سه شنبه شب در دیدار با سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در کم رنگ کردن آسیب های اجتماعی محسوب می شود.
وی اضافه کرد: نباید نسبت به این موضوع که مساجد کاربری های متعددی دارند و می توانند در کنار برنامه مذهبی به انجام برنامه های هنری و فرهنگی بپردازند بی توجه باشیم.
حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه در قزوین در حوزه به کارگیری از ظرفیت های فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار داشت: حضور 16طلبه در مناطق کم برخوردار شهر قزوین برای شناسایی آسیب های اجتماعی یکی از این موارد است که جای تحسین دارد.
وی همچنین گفت: تامین اعتبارات مالی از مهم ترین مطالباتی است که که دستگاه های فرهنگی برای اجرای هرچه بهتر برنامه در مساجد از ما پیگیر هستند و در این خصوص تصمیمات خوبی در حال اتخاذ است اگرچه انجام برنامه های فرهنگی را نباید به بهانه نبود اعتبار متوقف کرد.
حجت الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: مساجد امروز تنها یک مرکز عبادی و مذهبی به شمار نمی روند و باید همواره با ارتباط بیشتر در بدنه اجتماعی به شناسایی مشکلات جامعه و کمک به رفع آنها اقدام کنند.
این مسئول به اجرای طرح شهر بازی مهارتی در مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: می توان با همکاری مساجد در محلات به احداث اماکنی اقدام نمود که نوجوانان و جوانان علاوه بر اوقات فراغت به تحصیل نکات اخلاقی مشغول باشند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: کارکرد مساجد نباید تنها به انجام امور عبادی خلاصه و محدود شود بلکه می توان با اجرای برنامه های فرهنگی از این اماکن مقدس برای کاهش آسیب های اجتماعی نیز بهره برد.
سیده حمیده زرآبادی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه های خود را برای اقشار مختلف پیش بینی و اجرا کنند تا گستره بیشتری از جامعه از این خدمات بهره مند شوند.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.