خدمات طلاب در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مهم و اثرگذار است/ مساجد را پایگاه فعالیت‌ها و ارتباطات مردمی قرار دهید
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از طلاب فعال در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: امروز فضا به گونه‌ای است که کارهای خوب با سرعت توسعه می‌یابد و سایر استانها نیز می‌توانند از کارهای ارزشمندی که شما انجام می‌دهید بهره‌مند شوند.
وی گفتگوی طلاب با مردم محله و آگاهی از مشکلات آنها را کار بسیار مؤثری دانست و تأکید کرد: همه این کارها می‌باید با محورهایی همراه شود تا ماندگاری و اثر مضاعفی پیدا کنند.
امام جمعه قزوین «قرآن» را یکی از محورهای مهمی معرفی کرد که فعالیت‌های روحانیون را در هر منطقه و محله ماندگار می‌کند، و ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند قرآن را امام خود بگیرید تا هدایت‌گر شما شود و برای تحقق این رسالت می‌باید آیات قرآن را به مردم منتقل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین «ولایت» را محور دوم در ماندگاری کارها عنوان کرد و اظهار داشت: خداوند به پیغمبر (ص) فرمود اگر ولایت را در برنامه تبلیغی خود محور قرار ندهی، هیچ کاری انجام نداده‌ای و این مهم برای فضایی که شما در آن فعالیت می‌کنید بسیار مهم است.
وی به محور سوم در ماندگاری و اثرگذاری کارها اشاره کرد و گفت: «نماز» محور سومی است که به کارهای شما ماندگاری می‌بخشد و هر چقدر در عرصه نماز فعالیت کنیم به همان اندازه می‌توانیم نافذ باشیم و فعالیت‌های اثرگذاری به مرحله اجرا در آوریم.
آیت‌الله عابدینی «تعظیم شعائر الهی» را محور چهارم در عرصه فعالیت‌های طلاب در مناطق و محله‌ها برای اثرگذاری و ماندگاری بیشتر عنوان کرد و افزود: دشمنان در مقابل فعالیت‌هایی که شما برای تعظیم شعائر الهی انجام می‌دهید، با شما تقابل جدی دارند و تلاش می‌کنند تا کارهای ارزشمندی که برای هدایت مردم انجام می‌دهید را بی اثر کنند و یا به شرایط نامطلوب بازگردانند.
امام جمعه قزوین در ادامه افزود: اگر نماز جماعت و نماز جمعه جدی گرفته شود، در واقع نماز اقامه شده است و نمازی که اقامه می‌شود فحشا و منکر را از جامعه دور می‌کند و ضروری است نماز جماعت و نماز جمعه را جدی بگیریم.
وی «مسجد محوری» را بسیار مهم و ضروری دانست و تأکید کرد: همه فعالیت‌ها و ارتباطاتی که در محله‌ها با اهالی، جوانان و کسبه صور ت می‌گیرد را به مساجد ختم کنید و مسجد را محور و پایگاه برنامه‌هایتان در هر محله قرار دهید.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ارتباط روحانیون فعال در عرصه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در هر محله را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: ارتباطات شما با یکدیگر می‌تواند موجب انتقال تجربیات به یکدیگر شود و این اقدام بسیار مهمی محسوب می‌شود.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: طلاب در کنار کارهای ارزشمند و اثرگذاری که انجام می‌دهند، ارتباط با علم، درس و بحث را کنار نگذارند و تا جایی که می‌توانند با حوزه مرتبط باشند.
6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.