به گزارش ایرنا به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین، سرهنگ سید مجتبی اشرفی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: وظیفه پلیس بیش از آنکه مقابله کننده باشد یک سازمان یاری دهنده و کمک کننده به مردم است.
وی با اشاره به نقش مشاوران و مددکاران پلیس در کمک به امنیت روانی جامعه، اضافه کرد: خیلی از مراجعان به مراکز پلیس، آسیب دیدگانی هستند که نیازمند کمک و خدمات مشاوران پلیس هستند و نباید ترس، تردید و بی اعتمادی مانعی برای کمک خواستن آنان از پلیس باشد.
سرهنگ اشرفی در شتریح خدمات مشاوره ای پلیس، تصریح کرد: مشاور به مراجعان و یا فرد آسیب دیده کمک می کند تا به احساس بهتری دست یابد و در دراز مدت احساس آرامش بیشتری داشته و بتواند بدون نیاز به کمک دیگران با موقعیت های چالشی در زندگی سازگار شود.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: طی سال جاری چهار هزار و 497 تن صرفا به دوایر مددکاری کلانتری ها مراجعه کردند و با تلاش مشاوران و مددکاران 80 درصد پرونده ها نیز منجر به مصالحه شده است.
سرهنگ اشرفی تصریح کرد: بیشتر پرونده های مصالحه شده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها به مشکلات خانوادگی اختصاص دارد که با تلاش مشاوران و مددکاران با برگزاری چندین جلسه مشاوره به مصالحه منجر می شود.
این مسئول با اشاره به اجرای طرح مشاوره فعال در جامعه مخاطب،گفت: این طرح از اقداماتی است که با همت کارشناسان مشاور و مددکار پلیس در جامعه هدف مساجد، مدارس و غیره اجرای می شود و طی سال جاری در این رابطه 165 جلسه آموزشی برگزار شده است.
سرهنگ اشرفی ادامه داد: 66 جلسه آموزشی در سطح مدارس قزوین برگزار شده است که در مجموع یک هزار و 947 نفر از جلسات طرح مشاوره فعال بهره مند شده اند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین در پایان گفت: متقاضیان برای دریافت خدمات رایگان مشاوره در زمینه های مختلف روان شناختی، خانوادگی، فردی، حقوقی، انتظامی و غیره می توانند به این مرکز مراجعه و یا با شماره تلفن 21821171 تماس حاصل کنند.
دوایر مشاوره و مددکاری بخشی از خدمات کلانتری ها در حوزه پرونده های قضایی است.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.