رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مطالبات کارگران شرکت فرنخ و مه‌نخ به میزان 180 میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت‌الاسلام نوراالله قدرتی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان قزوین اظهار کرد: 600 کارگر شرکت فرنخ و مه‌نخ استان قزوین 180 میلیارد ریال، مطالبات کارگری دارند که پرداخت مطالبات کارگران جزو دیون ممتاز بوده و در اولویت تمامی دیون قرار دارد.

وی افزود: این دو شرکت 50 هکتار وسعت دارد که شامل زمین کشاورزی و اراضی مسکونی می‌‍شود و دارای صنعتی و سوله هستند که ارزش آنها طبق حدود هفت هزار میلیارد ریال برآورد شده و می‌توان فروش این اراضی تمامی مطالبات بانک ها از سود و جریمه ها را پرداخت کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: پنج بانک تجارت، سینا، سپه، ملی و پارسیان 2 هزار میلیارد ریال به این شرکت‌ها پرداخت کرده‌اند که با سود دیرکرد و جریمه‌ها به چهار هزار و 70 میلیارد ریال افزایش یافته است.

قدرتی اضافه کرد: طبق قانون پرداخت مطالبات کارگران واحدهای تولیدی مشکل‌دار در اولویت قرار دارد و هرچه سریع‌تر باید مشکل کارگران فرنخ و مه نخ رفع شود.

لزوم تشکیل هیات 3 نفره برای شرکت فرنخ و مه‌نخ

وی خاطرنشان کرد: لازم است یک هیات سه نفره متشکل از نمایندگان دادگستری، بانک‌های طلب کار و شرکت‌ها برای ارزیابی دقیق قیمت اراضی، سوله‌ها، ماشین‌آلات و عرصه و عیان شرکت‌های مه نخ و فرنخ تشکیل شده و قیمت‌های نهایی و کارشناسی شده را اعلام کنند.

قدرتی افزود: دستگاه قضایی، منافع کارگران را بر منافع دستگاه های دولتی و بانک‌ها ترجیح می‌دهد و در راه احقاق حق جامعه کارگری می تواند بدون نظر بانک‌های طرف دعوا نیز اقدام کند.

وی ادامه داد: مصلحت بانک‌ها و جایگاه اقتصادی آنها اقتضا می کند در راستای حل معضل جامعه کارگری مه نخ و فرنخ اجازه دهند سرمایه‌های منقول این شرکت‌ها را فروخته شده و مطالبات کارگران پرداخت شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.