به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین، تصریح کرد: موشک هایی با این برد و توان به طور قطع می تواند تمام قاره آمریکا را طی کند و آن کشور باید بداند که ایران در این زمینه پیشرفته تر از گذشته شده است.
وی با بیان اینکه از برجام آبی برای گرانی و بیکاری کشور گرم نمی شود، ادامه داد: تنها با افزایش سطح تولیدات داخلی و بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی کشور است که می توان توانمند شد و هرگونه اعتماد به آمریکا و کشورهای اروپایی در این زمینه بی ارزش خواهد بود.
آیت الله عابدینی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم قم، تاکید کرد: دولت و دستگاه های اجرایی باید بیش از گذشته به وضعیت معیشت مردم توجه کنند.
امام جمعه قزوین به قدرت رو به زوال آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: منافقان امروز ناامید و بی روحیه تر از گذشته شده و پیران آنها نیز در حال انقراض هستند و حضور آنها از سوی آمریکا در کشور عراق فرصت مناسبی برای ریشه کن کردن همه آنهاست.
وی در ادامه با اشاره به سالروز فراز شاه معدوم از کشور، گفت: این واقعه یک خاطره شیرین و فراموش نشدنی برای مردم ایران بود و در همان زمان و پس از ورود وی به بغداد همه فهمیدند که قدرت منطقه تغییر کرده و تحت مدیریت یک جریان عظیم انقلابی و مردمی قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به سالروز صدور حکم انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران از سوی امام راحل اشاره کرد و افزود: این نخستین انتصاب انقلابی در جمهوری اسلامی است و امام خمینی (ره) در حکم خود ایشان را به حسن سابقه انقلابی و قرآنی خطاب کردند.
وی به فراجناحی بودن نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: هر شخصی که این جایگاه را به جناحی گری سیاسی متهم کند، خیانت می کنند زیرا امامان جمعه همواره مطالبات مردمی را از منظر سیاسی و عبادی در تریبون نماز جمعه پیگیری می کنند.
آیت الله عابدینی سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت و ادامه داد: آن حضرت دانشمند و الگوی همه زنان عالم است و این روز را که به روز پرستار نامگذاری شده، ایجاب می کند تا پرستاران ما این بانوی بزرگوار را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.
به گفته وی، پرستاری شغل بسیار طاقت فرسایی است و خانواده و همسران جانبازان بدانند که مراقبت آنها از عزیزانشان یک توفیق بزرگ الهی محسوب می شود.
آیت الله عابدینی به ضرورت عفت و طهارت در جامعه برای بانوان تاکید و اظهار داشت: مناسبت هایی نظیر ولادت حضرت زینب (س) که اسوه اخلاق و طهارت است، بانوان ما را به رعایت عفت، تقوی و پاکدامنی دعوت می کند.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.