علیرضا وارثی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه سرپناه شامل یک سرپناه مردان در البرز و 2 سرپناه زنان و مردان در قزوین تحت مدیریت بهزیستی استان بوده که به طور متوسط در طول شبانه روز تا 75 معتاد متجاهر و کارت خواب را مورد پذیرش قرار می دهند.
به گفته وی، بهزیستی استان قزوین سالانه تا یک میلیارد ریال در سرپناه های تحت مدیریت خود هزینه می کند.
وارثی در ادامه تاکید کرد: سرپناه های بهزیستی تنها برای معتادان متجاهر پیش بینی شده و این مکان ها با گرمخانه های موجود که تحت مدیریت شهرداری ها قرار دارند، متفاوت می باشد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین ظرفیت سرپناه های یاد شده را 75 نفر اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در موقع فصل سرما تعداد متقاضیان استفاده از سرپناه های بهزیستی بیش از حد ظرفیت می شوند اما با تدابیر در نظر گرفته شده این مراکز آماده پذیرش هر تعداد مراجعه کننده هستند.
وارثی امکانات ارایه شده در سرپناه ها را شامل اهدای وسایل بهداشتی، تغذیه مناسب، محل خواب و استحمام دانست و افزود: کارشناسان بهزیستی در عین حال طی مدت اقامت افراد به آموزش روانشانسی و مشاوره در خصوص اعتیاد می پردازند.
مدیرکل بهزیستی قزوین در پایان یادآور شد: با توجه به مهاجرپذیر بودن این استان، بیشتر پذیرش شدگان را افراد غیربومی این منطقه تشکیل می دهند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.