در این مطلب می خوانیم: پدیده قاچاق کالا، از مشکلات عمده کشور در چهار دهه گذشته است، پدیده‌ای که خارج از نظارت سیستم گمرکی کشور، با استفاده از روزنه‌های فراوان موجود در مبادی ورودی کشور، اقدام به ورود انواع کالا، از لوازم خانگی گرفته تا پوشاک به داخل کشور نموده و این وضعیت، نه تنها اقتصاد کشور که فعالیت واحدهای تولیدی داخلی را با چالش روبرو ساخته است.
پدیده قاچاق امروز نه تنها تاثیر منفی در اقتصاد کشور دارد بلکه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی و امنیتی نیز مشکل‌ آفرین شده است.
کارشناسان دلایل متعددی از جمله ناکارآمدی اقتصادی را درباره چرایی وجود پدیده قاچاق در کشور مطرح می‌کنند؛ اما بی‌گمان یکی از این دلایل، ضعف نظارتی دستگاه‌های مسئول و وجود خلاءهای عملیاتی در سیستم‌های مراقبتی و نظارتی است که سبب‌ ساز تشدید قاچاق محصولات خارجی به کشور شده است.
ولایت در شماره جدید خود همچنین گفت و گویی را با حاج قاسم ماخانی، استاد هنر آجر کاری معماری ایرانی داشته است.
وزن 75 کیلوگرم کاراته ایران در قرق قزوینی ها عنوان مطلب دیگری از این نشریه است که در آن به رنکینگ برترین های کاراته مردان اشاره کرده است.
در این روزنامه خبری نیز از معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین منتشر شده است که گفته است: تلاش می کنیم کارگران اخراج شده سرکار برگردند.
اختصاص اعتبار ویژه برای اصلاح هندسی ورودی شهر آوج، رسانه های حاشیه ساز و زندان، توقفگاه آخر باند سارقان احشام از دیگر عناوین این شماره ولایت است.
روزنامه ولایت به مدیر مسئولی سیدعبدالعظیم موسوی و سردبیری محمد حسن سلیمانی شنبه تا چهارشنبه هر هفته منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.