به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی قزوین که در سالن جلسات مدیریت بحران تشکیل شد، افزود: بیشتر تعاونی های یاد شده متعلق به افراد کم درآمد و اقشار آسیب پذیری هستند که با گذشت بیش از 10 سال هنوز بلاتکلیف مانده اند.
وی با اشاره به 9 هزار عضو این تعاونی ها، تاکید کرد: با توجه به پراکندگی سطح اراضی تعاونی های مسکن و براساس پیشنهادات ارایه شده، قرار است قطعه زمین جایگزین این اراضی از زمین های متعلق به راه و شهرسازی در نظر گرفته شود.
به گفته وی، در گام نخست باید مذاکرات اولیه جهت توافق با تعاونی های مسکن یاد شده صورت گیرد.

**16 تعاونی مسکن اطراف قزوین در بلاتکلیفی به سر می برند
مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این نشست اظهار داشت: هم اکنون 16 تعاونی مسکن با در اختیار داشتن 360 هکتار زمین و 9 هزار عضو در بلاتکلیفی به سر می برند.
مسعود حق لطفی ادامه داد: براساس پیشنهادهای مطرح شده قرار بر این است تا مقدمات کار جهت گردآوری و تجمیع تمامی این شرکت های تعاونی در یک مکان به انجام برسد و وزارت راه و شهرسازی و استاندار قزوین نیز بر این موضوع تاکید خاص دارند.
این مسئول یادآور شد: زمین های واگذار شده به این شرکت ها در گذشته مجوز دانش بنیان داده شده که با تجمیع آنها و تغییر کاربری به موضوع گردشگری، مجوزهای لازم جهت ساخت به آنان داده خواهد شد.
وی تصریح کرد: البته تعدادی از متقاضیان اراضی حاشیه شرکت های تعاونی که به حدود 10 هکتار می رسند نیز درخواست داده اند که اراضی آنان نیز مشمول این طرح قرار گیرد.
در ادامه این نشست، موضوع 30 پرونده در قالب درخواست مجوز، تغییرکاربری و اعتراض مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.