به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد روز سه شنبه در نشست کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا افزود: این اقدام در کاهش آلودگی هوا نقش بسزایی دارد.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت بحث هوای پاک، هر ساله 21 دی ماه به عنوان روز هوای پاک نام گذاری شده است.
این مسئول با بیان اینکه هوای پاک با جان و سلامت انسان ها در ارتباط است، اظهار داشت: اهمیت و نحوه سالم سازی محیط و هوای پاک موضوعی است که باید از سوی رسانه ها اطلاع رسانی شود.
وی همچنین گفت: به دلیل وجود نیروگاه شهید رجایی در قزوین، شرایط اقلیمی خاصی در اطراف این نیروگاه داریم و باید مراقبت بیشتری برای پیشگیری از آلودگی هوا داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: واحدهای مشابهی همچون کارخانه سیمان آبیک نیز وجود دارند که باید فعالیت این واحدها جهت جلوگیری از آلودگی هوا با دقت پایش و زیر نظر قرار بگیرد.
فرخزاد با تاکید بر ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه به جای خودروهای شخصی،گفت: یکی از راههای کاهش آلودگی هوا، ایجاد مسیر سلامت است که باید سعی کنیم این مسیر در شهرهای مختلف استان ایجاد شود.
وی با اشاره به اهمیت جاده سلامت و لزوم بهره برداری از آن توسط شهروندان، گفت: باید برنامه ریزی شهری طوری طراحی شود که یکروز در هفته به استفاده از دوچرخه اختصاص یابد و از خودروها استفاده نشود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین همچنین گفت: در خصوص انرژی های نو اتفاقات خوبی در استان افتاده و در راستای ایجاد شهرک انرژی، مکان احداث آنرا را مشخص کرده ایم.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.