رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: 75 درصد از مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان حل و فصل می‌شود.

علی پرزحمت در گفت‌گو با ایلنا اظهار کرد: تمام واحدهای صنعتی که محصول تولید می‌کنند، اگر واردات در مقابل تولید داخلی داشته باشند در جای کشور باشند، واردات این واحدها ممنوع است که تا به امروز یک هزار و 340 قلم کالا را شامل شده است.

وی افزود: اگر امروز تولید کننده‌ای کالای جدیدی تولید کند که واردات آن در کشور وجود داشته باشد به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود تا جزء کالاهای ممنوعه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: دولت بنا به پیشنهاد ستاد تنظیم بازار، ممنوعیت واردات کالاها یی را که تولید داخل دارد را برای حمایت از تولید داخلی مصوب کرده است.

پرزحمت اضافه کرد: با ممنوعیت واردات برخی از کالاها، رقابت بین تولیدکنندگان داخلی برای فروش محصولات آنها در داخل کشور ایجاد می‌شود و به دلیل اینکه رقیب خارجی ندارند به راحتی در داخل کشور محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

وی اذعان کرد: از سوی تولید کنندگان  بیان می‌شد که  محصولات وارداتی ارزان به وفور در کشور وجود دارد  و محصولات خود را  نمی‌توانند به فروش برسانند و ضرر می‌کنند که با ممنوعیت واردات، مشکل فروش تولیدات داخلی حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعات خودرو صنعت نساجی، فولاد،  لوازم خانگی، شیشه و مواد اولیه برخی شوینده‌ها مشمول واردات ممنوعه می‌شوند.

این مسؤول اذعان کرد: 75 درصد از مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین  در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان حل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: 25 درصد از مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین خارج از جلسات  ستاد تسهیل  و رفع موانع تولید استان قزوین است که باید به ستاد ملی ارجاع داده شود.

پرزحمت ادامه داد: عمده مشکلات واحدهای‌صنعتی استان قزوین‌تسهیلات بانکی، بیمه، امور مالیاتی، محیط‌زیست، استاندارد و مواد اولیه پتروشیمی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.