علی پرزحمت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:مصنوعات پلیمری، محصولات غذایی،مواد شوینده،شیشه،مفتولهای مسی،لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، آهن آلات و فولاد و مواد شیمایی کالاهای صادر شده از قزوین به عراق بوده است.
وی اضافه کرد:طی این مدت به کشور افغانستان نیز 50 هزار تن کالا به ارزش 35 میلیون دلار شامل پریفرم، مشتقات نفتی،روغن های صنعتی،شیشه،مواد غذایی،انواع شوینده، خوراک دام و طیور، مواد اولیه شوینده ها و مواد آرایشی و بهداشتی صادر شده است.
پرزحمت گفت:پاکستان با 24 میلیون دلار کالا، ترکیه با 16 میلیون دلار، ترکمنستان با 9 میلیون دلار،امارت متحده عربی با هشت و نیم میلیون دلار ،سوریه با هفت و نیم میلیون دلار و ارمنستان و هند با 2 میلیون دلار کالا از مقاصد بعدی صادرات استان قزوین طی این مدت بوده اند.
وی با اشاره به کل صادرات قزوین از گمرکات استان در 9 ماه امسال افزود: در این مدت 435 هزار تن کالا به ارزش 514 میلیون دلار صادر شده است که از نظر وزنی 27 درصد و از نظر ارزشی 26 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است .
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به صادرات استان از گمرکات کل کشور، گفت: در هشت ماه امسال 203 واحد صادراتی استان 521 هزار تن کالا به ارزش 497 میلیون دلار صادرات داشته اند که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 2 درصد و از نظر ارزشی سه درصد کاهش داشته است.
استان قزوین 203 واحد صادراتی و حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.