به گزارش ایرنا، معصومه مرادیان ظهر دوشنبه در دیدار با رییس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: ماموریت نظارت بر اجرای سیاست های کلی دولت و اجرای قوانین کشوری در دستگاه های اداری به عهده واحد بازرسی استانداری بوده که امیدواریم در دوره جدید مدیریتی بدون هیچ گونه اغماضی شاهد تحول در کاهش و رسیدگی به جرایم مجموعه های یاد شده باشیم.
وی، نظارت را یکی از اعمال اصولی در دین مقدس اسلام دانست و خدواند نیز همواره در قرآن کریم برای جلوگیری از هرگونه خطا در بین مردم بر این اصل تاکید دارد و افزود: برای جلوگیری از بروز خطا در واحدهای اداری، دفتر بازرسی با کمک قوه قضاییه در اجرای احکام درست، به دور از هرگونه جناح گرایی عمل کرده تا هرچه بیشتر شاهد دولتی پاک دست در جهت پیشبرد اهداف و آرمان های نظام مقدس اسلامی باشیم.
مرادیان اظهار داشت: با توجه به وظیفه نظارتی بر تمام دستگاه های اجرایی استان، دفتر بازرسی می تواند بازوی قدرتمندی در روشن شدن مسایل پیچیده اداری در جهت احقاق حقوق اجتماعی و حقوق شهروندی برای دستگاه قضا باشد.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری قزوین یادآور شد: با توجه به دیدارهای مردمی رییس کل دادگستری استان با اقشار مختلف در طول ایام هفته، شایسته است تمام مدیران اجرایی این رویه حسنه را در پیش گرفته و همواره با تعامل چهره به چهره در رفع مشکلات مردم کوشاتر از گذشته باشند.
این مقام مسئول اظهار داشت: متاسفانه روزانه شاهد ورود هفت تا 10 پرونده تخلفاتی به مجموعه بازرسی استانداری هستیم که بیشتر آنها مربوط به برخورد نامناسب مسئولان شهرداری با شهروندان است.
به گفته وی، طی 9 ماهه نخست امسال با توجه به ورودی پرونده های تخلفی به دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری قزوین، 15 تخلف منحر به رسیدگی اصولی و اساسی شد که 11 مورد آن تبرعه و چهار پرونده دیگر به محاکم قضایی معرفی شدند.
مرادیان در پایان اضافه کرد: تاکنون در سامانه سامد استان که پل ارتباطی مردم با مدیران دستگاه های اجرایی استان محسوب می شود بیش از پنج هزار تماس تلفنی برقرار شده که از این تعداد حدود 2 هزار نامه ثبت و برای واحدهای ذیربط ارسال که از این بین 500 درخواست مردمی منجر به صدور حکم شده است.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.