رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با تدبیر سران سه قوه دستور تعیین تکلیف کالاهای قاچاق تلمبار شده در انبارها تا پایان امسال صادر شده است.

علی مویدی‌خرم‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا در قزوین درباره برخورد با قاچاق دام با توجه به تاثیر آن بر قیمت افزایش گوشت و قاچاق دام زنده بیشتر به سمت کشور عراق اظهار کرد: در گذشته، آیین‌نامه‌ای وضع شده بود که مانع قاطعیت در برخورد با قاچاق دام و کالاهای دیگر بود که نیاز به اصلاح و وضع مقررات جدید از سوی دولت داشت.

وی افزود: با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه برخورد با قاچاق دام و دیگر کالاها، مقررات جدیدی وضع شده که تا دو سه روز آینده ابلاغ می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این سوال که چه تعداد از کولبرهای مناطق مرزی بازداشت شده‌اند، توضیح داد: به‌عنوان کولبر کسی را بازداشت نکردیم و اینکه بگوییم تعداد قابل توجهی در بازداشت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار دارند، صحیح نیست.

امکان بازداشت کولبرهای حامل کالاهای ممنوع وجود داشته

مویدی‌خرم‌آبادی اضافه کرد: ممکن است اتفاقاتی رخ داده باشد که کولبرها حین عبور از مناطق ممنوعه مرزی به‌ویژه در شب‌ها و زمان‌های غیرمتعارف اقدام به حمل کالاهای ممنوع و غیر متعارف کرده و پرونده‌ای برای آنان تشکیل شده باشد و به‌عنوان حمل این کالا بازداشت شده باشند و تعیین تکلیف شده باشند و در حال بازداشت نباشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه قضایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پرونده‌ای برای کولبرها که در بازداشت نیروهای امنیتی و نظامی باشند، واقعاً وجود ندارد.

این مسؤول در زمینه تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف شده تصریح کرد: این کالاها براساس قانون سال 92، صورت جلسه شده و در اختیار سازمان املاک تملیکی قرار می‌گیرد که یا در تعزیرات حکومتی و یا دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود.

فروش کالاهای قاچاق با قیمت کارشناسی

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: پس از صدور حکم قطعی دو اتفاق می‌افتد؛ یا رأی بر برائت داده می‌شود که کالا به صاحبش عودت داده می‌شود و یا اگر محکوم به مجازات مقررات قانون سال 92 باشد، براساس قانون از یک تا سه برابر حجم کالاهای قاچاق،  مشمول جریمه می‌شود و عین کالا ضبط می‌شود.

مویدی‌خرم‌آبادی ادامه داد: کالاهای قاچاق در احکام قضایی و تعزیراتی بر اساس اساسنامه سازمان اموال تملیکی کالاها از طریق مزایده یا توافقی و پس از ترک مزایده یا عدم امکان مزایده برخی کالاها، با قیمت کارشناسی فروخته می‌شود.

وی فروش همه کالاهای قاچاق را به دلیل عدم مجوز توزیع امکان‌پذیر ندانست و اضافه کرد: مجوز فروش برخی کالاهای قاچاق در داخل کشور به‌دلیل حمایت از کالاهای داخلی داده نشده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: لیست محدودی از کالاها وجود دارد که اگر توزیع آنها ضربه به بازار داخل وارد ‌نکند در بازار داخلی به فروش می‌رسد.

تعیین تکلیف کالاهای قاچاق تلمبار شده در انبارها

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این سوال که تکلیف کالاهای قاچاق تلمبار شده در انبارها چه می‌شود، بیان کرد: بخش قابل توجهی از کالاها طی سه سال گذشته که براساس قانون سال 92، دستورالعمل‌هایی نوشته شده بود و معطل تعیین تکلیف بود که با تدبیر سران سه قوه دستور تعیین تکلیف آنها تا پایان امسال صادر شده است.

مویدی خرم آبادی یادآور شد: طبق دستور صادره، هر چه از کالاهای قاچاق در انبارها وجود دارد را باید به فروش برسانیم و تنظیم بازار کنیم و انبارها از کالاهای قاچاق تلمبار شده تخلیه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.