رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بیش از ۵۳۹ هزار انبار در کشور شناسایی شده که هنوز وارد لیست سامانه نظارت انبار نشده‌اند که این امر یکی از عوامل در احتکار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی مویدی‌خرم‌آبادی در جلسه کمیسیون ستاد مبارزه با کالا و ارز استان قزوین اظهار کرد: در بحث ساماندهی ماشین‌آلات مرغداری‌ها، دامداری‌ها و موتورهای آب مصوباتی ابلاغ شده و نیاز به همت مدیران در بحث اجرا دارد.

وی افزود: مباحثی در این جلسه مطرح شد که بسیار پرمحتوا بود و نشان‌دهنده فهم درست مدیران استان در بحث مبارزه با بحث قاچاق است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: امروز ما با یک جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه هستیم که با جنگ نظامی بسیار متفاوت است چرا که ساختار سیاسی و تغییر رفتار و ایجاد چالش برای اجتماع مورد هدف است و هر اقدامی برای کشاندن مردم به خیابان‌ها متصور است.

مویدی‌خرم‌آبادی اضافه کرد: در استان قزوین حقیقتا این امر وجود دارد که دمدیران به امر قاچاق بسیار حساس هستند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۸۱ متاسفانه تا سال ۹۲ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت سلیقه‌ای اداره شد و هیچ قانون محرزی در آن وضع نشد.

این مسؤول اذعان کرد: از سال ۹۲ قوانینی وضع شده و سال ۹۷ اصلاحیه این امر به مجلس ارائه شده و ساختار آن دو هفته پیش براساس قانون وضع شده سال ۹۲ ابلاغ شده  که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موظف به سیاست‌گذاری برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این ستاد در وضع قوانین و بخشنامه‌ها باید به گونه‌ای اقدام کند که هیچ نوع قاچاقی در هیچ حوزه‌ا‌ی وجود نداشته  باشد.

مویدی‌خرم‌آبادی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد دلار کالا ی قاچاق وارد کشور شد و امسال سرمایه‌ها و منابع ما در حال قاچاق است.

وی افزود: امروز به دلیل عدم نظارت دقیق و اجرای قوانین شاهد قاچاق در تمام حوزه‌ها هستیم.

این مسؤول تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند در بحث قاچاق نهایت حساسیت را داشته باشیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در بحث کیفیت ‌بخشی به کالاهای داخلی بدنبال ارتقا کیفیت کالا هستیم و نمایندگان مجلس نیزتلاش خوبی داشتند.

مویدی‌خرم‌آبادی ادامه داد: امروز دغدغه مدیران باید حفظ سرمایه‌ها باشد و نوع تبلیغات صدا و سیما در معرفی کالاهای داخلی باید بهتر شود.

وی مطرح کرد: باید فرهنگ استفاده از تولید داخلی باید به گونه‌ای شود که مردم با افتخار از کالای ایرانی استفاده کنند که این امر از وظایف رسانه‌هاست.

این مسؤول افزود: بیش از ۵۳۹ هزار انبار در کشور شناسایی شده که هنوز وارد لیست سامانه نظارت انبار نشده‌اند که این امر یکی از عوامل در احتکار است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: عدم کنترل محورهای مواصلاتی ضعیف است اما از مسؤولان استان قزوین انتظار داریم این محورها تقویت شوند.

مویدی‌خرم‌آبادی بیان کرد: می‌توان از ظرفیت اصناف برای بهبود بازار و کاهش قاچاق استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.