سید کاظم مجابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کل پروژه مسکن مهر استان قزوین چهار هزار آسانسور دیده شده بود که از این تعداد قرار شد 2 هزار آسانسور نصب شود.
مجابی گفت: سازمان نظام مهندسی استان قزوین برای تسریع در فرایند نصب و بهره برداری از آسانسورهای مسکن مهر با تمام تامین کنندگان قطعات آسانسور ارتباط برقرار کرد و زمینه ارتباط مستقیم مجریان و تامین کنندگان قطعات را در استان فراهم نمود.
این مسئول گفت: شرکت هایی که در استان در بخش آسانسور دارای صلاحیت و فعالیت بودند بیش از 2 شرکت نبودند که برای رفع این کمبود با اداره کل استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت ارتباط برقرار شد و تعداد شرکت ها به بیش از 30 شرکت دارای صلاحیت افزایش یافت.
وی اضافه کرد: این افزایش تعداد شرکت ها به منظور بومی سازی و استفاده از ظرفیت و توان استان انجام گرفت چون آسانسور در زمان بهره برداری به خدمات شرکت های پشتیبان نیاز دارد و اگر شرکت ها خارج از استان باشند عملا در ارایه خدمات مشکل به وجود خواهد آمد.
مجابی افزود: در بحث شناسایی و کیفیت قطعات نیز تلاش کردیم از ابتدای کار مبحث 15 مقررات ملی ساختمان را در قالب گواهینامه ای با حمایت استانی و کشوری تعریف کرده و اجرا کنیم.
وی گفت: در بخش تامین مصالح طرح مسکن مهر استان قزوین نیز به منظور کاهش هزینه و خروج واسطه ها با کلیه تامین کنندگان مصالح ساختمانی ارتباط برقرار شد و کمیسیون مصالح در سازمان نظام مهندسی شکل گرفت.
رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین افزود: هم اکنون از 570 مهندس ناظر در حوزه نظارت بر طرح مسکن مهر استان 201 مهندس ناظر پایان کار طرح خود را دریافت کرده اند ولی 369 مهندس هنوز نتوانسته اند گزارش پایان کار را ارایه کنند.
مجابی گفت: حضور نداشتن برخی از مهندسان در استان، فوت شدن یا سفر کردن به خارج از استان و کشور از جمله مشکلات دریافت نکردن پایان کار توسط مهندسان ناظر است که باید با تشکیل کمیته ای با اختیارات بیشتر بتوان این مشکلات را حل کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین با اشاره به مصوبه ای در شورای مسکن استان مبنی بر جلوگیری از فعالیت مهندسان مجری و ناظر به لحاظ تعیین تکلیف کردن طرح های مسکن مهر تحت نظارت آنها افزود: بالغ بر 60 مجری حقوقی، 23 مجری حقیقی و 570 مهندس ناظر در چهار رشته سازه، معماری، برق و مکانیک به منظور کیفی سازی ساختمان ها در طرح مسکن مهر حضور یافتند و جلوگیری از فعالیت آنها ظلم به جامعه مهندسی استان است.
وی اضافه کرد: برخی از این طرح ها در اختیار مهندسان ناظر قرار ندارد و باید کمیته ای با اختیارات استانی با حضور دستگاه های پیشتیبان مثل دارایی، ثبت اسناد و املاک، بیمه و ... در این حوزه تشکیل شود تا مشکلات آنها مرتفع گردد.
عملیات احداث 58 هزار و 927 واحد مسکن مهر در استان قزوین از سال 87 آغاز شد که از این تعداد پنج هزار و 626 واحد در شهرهای زیر 25 هزار خانوار، هشت هزار و 842 واحد در بافت های فرسوده شهری و 44 هزار و 459 واحد نیز در شهرهای بالای 25 هزار جمعیت استان تعریف شده است.
26 هزار و 500 واحد مسکن مهر استان نیز در ناحیه شهری مهرگان در 18 کیلومتری شرق قزوین و در حاشیه آزاد راه قزوین - کرج احداث شده است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.