به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام روز دوشنبه در دیدار با سمن خیرخواهانه آبشار عاطفه ها تاکید کرد: وظیفه ما ایجاد بستر مناسب برای تعامل هرچه بیشتر با تشکل های مردم نهاد خیریه است تا از این طریق شاهد خدمت رسانی بهتر به همه نیازمندان و جامعه هدف باشیم.
وی اضافه کرد: سمن ها با حضور در بخش های مختلف، به اثر بخشی و کارآمدی برنامه ها شتاب می بخشند و دولت را در مسیر برطرف کردن آسیب های اجتماعی و نابسامانی های درون جامعه یاری می رسانند.
بیدخام، همکاری نهادهای خیریه با دولت را برای توسعه و پیشرفت جامعه ضروری دانست و یادآور شد: با آموزش و توانمندسازی جامعه هدف می توان امیدوار بود که آسیب های اجتماعی کاهش یابد.
به گفته این مسئول، به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب دیده نیازمند فرهنگ سازی بود و انجام این کار تنها با همکاری همه جانبه دستگاه های خدمات رسان و سمن های خیریه با یکدیگر صورت می پذیرد.
وی، اقدام موثر را وابسته به رفتارهای منسجم و هماهنگ توصیف کرد و افزود: هماهنگی بین دستگاه ها در زمینه های مختلف برای شناسایی نیازمندان، علاوه بر کمک هایی که صورت می پذیرد، باعث آموزش بیشتر و توانمندسازی آنها می شود.
بیدخام سازمان های مردم نهاد را مستقل از دولت و غیرانتفاعی خواند که با انگیزه های خیرخواهانه در خدمت مردم هستند.
در این نشست حیدری مدیرعامل سازمان مردم نهاد خیریه آبشار عاطفه ها از نحوه فعالیت های انجام گرفته، ساماندهی جامعه هدف و نیز نحوه ارایه خدمات گزارشی جامع داد.
بیش از 200 سمن در استان قزوین به ثبت رسیده است.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.