به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین قدرت الله مهدیخانی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: باید همواره مردم را در کنار خود داشته باشیم تا از بحران آبی عبور کنیم.
وی با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی درک درستی از بحران آب ندارند، اضافه کرد: بخشنامه های متعددی از سوی دولت برای کاهش 30 درصدی میزان سرانه مصرف آب در فضای سبز و کاهش 20 درصدی مصارف دستگاه های دولتی صادر شده است اما متاسفانه با کم توجهی برخی شهرداری ها و دستگاه ها به دلیل درک نادرست از بحران آب مواجه هستیم.
مهدیخانی عامل بی توجهی به کمبود منابع آبی را اولویت دادن منافع شخصی بر منافع جمعی دانست و گفت: باید تلاش کنیم همواره از آب موجود درست استفاده کرده و در این خصوص به مسایل به طور ریشه ای و عمقی و نه مقطعی و کوتاه مدت نگاه کنیم.
وی با بیان اینکه فروچاله های دشت قزوین ناشی از بهره برداری بی رویه از منابع آبی است، افزود: همه دستگاه ها در حوزه بهره برداری از منابع آب های زیرزمینی کوتاهی کرده اند و اگر امروز به نقطه بحرانی رسیدیم، نتیجه غفلت و نبود برنامه ریزی مناسب در گذشته بوده است .
مدیرکل مدیرت بحران استانداری قزوین گفت: بسیاری از مشکلات دارندگان چاه های غیرمجاز به خود دستگاه های اجرایی باز می گردد که پیشتر به آنها سهمیه سوخت اعطا کرده و کشاورزان را به کاشت بیشتر تشویق نمودند.
مهدیخانی به بحران فرونشست خاک در دشت قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: در بویین زهرا سالانه 24 سانت فرونشست خاک اتفاق می افتد و در جنگل های فتح آباد، شکاف هایی به عمق بیش از 10 متر و به طول یک کیلومتر مشاهده شده است.
وی گفت:این شکاف ها که به نزدیکی جاده اصلی رسیده، زنگ خطری برای وقوع مخاطرات طبیعی و تخریب و نابودی زیرساخت ها به شمار می رود.
مهدیخانی با بیان اینکه غفلت از فرونشست ها و فروچاله های دشت قزوین آینده کبودرآهنگ در استان همدان را برای استان رقم می زند.
این مسئول در خصوص چاه های غیرمجاز نیز گفت: باید برای ساماندهی چاه های دشت قزوین زودتر اقدام می کردیم و متاسفانه به علت برخی مصلحت اندیشی ها و سفارش از سوی برخی نمایندگان، اقدامات مسئولان در قبال برخی چاه های غیرمجاز به تاخیر افتاد و خسارت های زیادی را از این بابت متحمل شدیم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.