به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قزوین، محسن ایمان دار روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: دام های آلوده به این بیماری ها پس از گرفتن آزمایش و تست سل و بروسلوز برای جلوگیری و مقابله با گسترش بیماری به سمت کشتارگاه روانه می شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیماری سل و بروسلوز (تب مالت) جزو مهم ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هستند که باید مراقبت ویژه در دامداری ها لحاظ شود.
وی اضافه کرد: موثرترین راه کنترل و مبارزه با این بیماری‌ها در واحدهای دامی، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای است.
به گفته ایمان دار عدم هر گونه ورود و خروج دام به واحد بدون اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی و شست وشو و ضد عفونی آبشخورها، بهاربندها، سالن‌ها، لوازم و تجهیزات با مواد ضدعفونی کننده مناسب تا حد زیادی از ایجاد این بیماری جلوگیری می کند.
ایمان دار در ادامه به شعله افکنی مرتب دیوارها و کف دامداری طی یک برنامه زمانی مشخص و مداوم اشاره کرد و افزود: مدیریت تراکم دام‌ها در واحد با در نظر گرفتن ظرفیت پروانه بهداشتی و بهره‌برداری و عدم جابجایی و نقل و انتقال دام‌ها بین بهاربندهای مختلف تا زمان تست بعدی باید همواره مورد توجه دامداری ها قرار گیرد.
این مسئول در پایان یادآور شد: همکاری با کارشناسان سل و بروسلوز در اداره دامپزشکی برای انجام عملیات تست و واکسیناسیون و ممانعت از ورود افراد و خودروهای متفرقه در مواقع غیر ضروری از نکات مهم و قابل توجه در پیشگیری از بیماری ها در گاوداری ها به شمار می رود.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.