در این گزارش که به قلم مریم بهبهانی فر آمده، می خوانیم: استاندار قزوین در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی غیرنفتی که با رویکرد بررسی مشکلات صادرکنندگان و تسهیل در امور صادراتی استان، گفت که میزان صادراتی که امسال از گمرک‌های کشور انجام شده به لحاظ وزنی 2 درصد و به لحاظ ارزشی 3 درصد افزایش داشته است که با توجه به شرایط اقتصادی در وضعیت خوبی هستیم و چنانچه همین شرایط را حفظ کنیم؛ پایان سال به موفقیت‌های خوبی می‌رسیم.
عبدالمحمد زاهدی درباره مشکلاتی که برخی صادرکنندگان با بانک توسعه صادرات مطرح کردند؛ تاکید کرد: در این باره باید با اتحادیه صادراتی نشست تخصصی برگزار شود تا این مشکلات سریع‌تر برطرف شوند؛ چرا که بانک توسعه صادرات کاری به جز صادرات ندارد و باید به تسهیل در این زمینه کمک کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت فعال‌تر شدن رونق صادرات محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: در 8 ماهه امسال تنها یک و 6 دهم درصد سهم صادرات استان از گمرک‌های کشور به بخش کشاورزی اختصاص داشته که باید برای تقویت و فعال‌سازی این بخش تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.
منوچهر حبیبی اضافه کرد: در این مدت 81 درصد از سهم صادراتی استان به کالاهای صنعتی و تنها 16.7 دهم درصد از صادرات استان به صنایع کشاورزی و آن هم در قالب صنایع تبدیلی اختصاص داشته که رقم قابل توجهی نیست.
نایب رییس اتاق بازرگانی نیز در این جلسه به ارایه تذکراتی درباره مشکلات موجود در حوزه صادرات پرداخت و گفت: ارزش‌ها در دولت‌های قبل برای آنکه آمار صادراتی بالا نشان دهند؛ ارزش‌‌های پایه را در رقم‌بالایی نشان می‌دادند؛ ولی امروزه این رقم‌ها تقلیل یافته است.
مهدی بخشنده خاطرنشان کرد: متاسفانه میزان صادرات از شهریور ماه به دلیل سیاست‌هایی که بانک مرکزی اعلام کرده که ارزها باید بازگردانده شوند، از همین رو بسیاری از صادرکنندگان، صادرات را متوقف کرده‌اند که ادامه این روند منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی ـ صادراتی و بیکاری 2 هزار و 600 کارگر می‌شود و باید در این باره تدابیری اندیشیده شود.
فعال سازی واحدهای راکد، رویکرد صنعتی مدیریت استان، اختلاف نظر مدیران باعث لغو قرارداد بیمارستان رحیمیان شد، مصوبه شورای عالی شهرسازی، ساخت پل امام رضا (ع) را متوقف کرد و برداشت از منابع آب زیرزمینی در قزوین باید کاهش یابد دیگر عناوین روزنامه ولایت قزوین بود.
روزنامه ولایت قزوین به مدیرمسئول سیدعبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی شنبه تا چهارشنبه هر هفته منتشر می شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.