به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، بهمن عشایری در جلسه بررسی وضعیت اتباع خارجی شهرستان آبیک تصریح کرد: مباحث مربوط به نبودن امنیت و بروز خشکسالی در افغانستان باعث مهاجرت گسترده اتباع این کشور به ایران شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر عوامل یاد شده، امکان دسترسی به شبکه های اجتماعی از قبیل ترغیب مهاجران از سوی افرادی که قبلا به کشور ما مهاجرت کرده و همچنین بستر و زمینه های روانی موجود نیز زمینه حضور آنان را در کشور ما فراهم کرده است.
این مسئول در ادامه، سیاست و جهت گیری های کشور در حوزه اتباع خارجی را بیشتر ایجابی و در راستای پذیرای اتباع دانست و افزود: این موضوع امری است که بدون در نظر گرفتن آستانه ظرفیت پذیری کشور صورت پذیرفته و باعث شده تعارضات دوچندان شود.
به گفته وی، عدم وجود تعریف مشترک از فرصت ها و تهدیدات حضور اتباع خارجی در بین نخبگان ابزاری و فکری جامعه را از جمله مولفه های مهم در ایجاد تعارضات در حوزه تصمیم گیری های مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی در کشور است.
عشایری با اشاره به اینکه آبیک به دلیل همجواری با استان البرز و تفکیک منطقه ممنوعه از غیر ممنوعه دارای حساسیت بیشتری در این حوزه است، خاطرنشان کرد: این شهرستان به لحاظ دارا بودن اراضی کشاورزی مرغوب همواره مورد توجه اتباع خارجی قرار داشته و لازم است فرمانداری منطقه با هماهنگی سایر ارگان های متولی، همت بیشتری در این زمینه داشته باشند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین تاکید کرد: حضور غیرمجاز مستلزم فراهم آوردن مقدماتی چون مسکن و اشتغال است که باید زمینه های آن را به حداقل برسانیم.
این مقام مسئول در پایان به روند رو به افزایش ازدواج های صورت پذیرفته بین اتباع خارجی غیرمجاز و بانوان ایرانی اشاره و از این موضوع ابراز نگرانی کرد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.