استاندار قزوین در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی گفت: باید از روش های نوین علمی برای مدرن سازی کشاورزی، به ویژه در زمینه کاهش مصرف آب و کم کردن هزینه های تولید نهایت بهره را ببریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در مراسم معرفی و تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی قزوین، تاکید کرد: امنیت غذایی در دنیای امروزی مهم ترین و با اولویت ترین بحثی است که دولت‌ها و ملت‌ها آن را دنبال می کنند، به ویژه در زمان حاضر که با تهدید تغییرات اقلیمی و سیاسی متنوعی نیز روبرو هستیم.

وی ادامه داد: اگر در شرایط سخت و تهدید، امنیت غذایی جامعه را تامین کنیم، می توانیم به سایر عرصه ها نیز رسیدگی کنیم.

زاهدی با بیان اینکه شرایط حاکم در نظام جهانی به گونه‌ای است که قدرتمندان منافع خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که نابودی منافع دیگران را به همراه داشته باشد، افزود: در چنین شرایطی بدون شک تامین امنیت غذایی برای کشورها یک اولویت اساسی به شمار می رود.

استاندار قزوین ادامه داد: علاوه بر تحریم‌ها، خشکسالی های پیاپی کشور و استان را نیز تهدید می‌کند که اگر فکری برای آن نشود خود ما و نسل های آینده آسیب زیادی می بینند و در نهایت هم به امنیت غذایی ما خدشه وارد می شود.

به گفته این مسئول، برای عبور از بحران‌های یاد شده باید خود را با طبیعت سازگار کنیم و در همین راستا در استان‌های کشور کارگروه های سازگاری با کم آبی نیز تشکیل شده است.

استاندار قزوین، نوآوری در حوزه‌های مختلف کشاورزی را یک اصل مهم دانست و اظهار داشت: تکیه به روش‌های سنتی، با توجه به رشد جمعیت و وجود برخی تهدیدها مانند آفات و خشکسالی دیگر جوابگو نیستند.

استاندار قزوین اضافه کرد: باید از روش‌های نوین علمی برای مدرن سازی کشاورزی، به ویژه در زمینه کاهش مصرف آب و کم کردن هزینه های تولید نهایت بهره را ببریم.

زاهدی در پایان گفت: از کشاورزان استان نیز که با ابتکار عمل و تلاش خود عنوان نمونه ملی را کسب کرده و برای سایر کشاورزان نیز الگو شده اند نیز باید تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.